اگر مراقب این یک نکته نباشید تمام فردا را کسل و خسته می مانید

خط سلامت: بی خوابی تاثیرات منفی اش را در تمام روز بر شما بر جا می گذارد و فرد نمی تواند از انرژی کافی بر خوردار باشد.

اگر مراقب این یک نکته نباشید تمام فردا را کسل و خسته می مانید

فایده اصلی خواب این اســت که بــه فرد کمک می کند ، تا سلامت روح و جسم را حفظ و از تحلیل آن جلوگیری کند . چرا که در بیداری ، حرکت ، خشم، ترس و حتی شادی و روان تحلیل می رود و باید در خواب این مشکلات جبران شود.

به گزارش خط سلامت افرادی که صبح و پس از استراحت شبانه قوت و نیروی کافی ندارند و همیشه فکر می کنند ، نیمه جان هستند ، برای روح و روان و انرژی تحلیل رفته شــان فرصتی پیش نیامده است تا دوباره بازسازی شود.

بی خوابی های طولانی

از منظر روانشناســی افرادی که در معرض بی خوابی های طولانی مدت هستند و بهداشت خواب را رعایت نمی کنند، بیشتر مســتعد ابتلا به بیماری هایی مانند وسواس، عصبی شدن، خشکی مغز ، اختلالات عصبی و بدبینی هستند بنابراین رعایت بهداشــت خواب و درمان بی خوابی ضروری است.

برای این که خواب های شادی بخش ببینید ، در طول روز تفکر مثبت داشــته باشید ، محیط خواب را کم نور و آرام نگه دارید درجه حرارت اتاق نیز باید با توجه به سرشت های فیزیولوژیکی تنظیم شود و نمی توان درجه حرارت مشخصی را برای همه افراد تعیین کرد

کسی که سرد مزاج است باید درمکانی گرم بخوابد ، در صورتی که افراد ســرد مزاج در محیط سرد بخوابند ، دچار امراض در مفاصل و پوست می شوند

تماشای بیش از حد تلویزیون

تماشای بیش از حد تلویزیون یا دیگر محرک ها خواب را مختل می کنند درصورتی که محرکی مانند خشم برشما غلبه کرد هرگز به رختخواب نروید چرا که دچار کابوس خواهید شد . قبل از آن یک فنجان شــربت گلاب و زعفران ، خاکشــیر یا سکنجبین بنوشید و پس از آرام شدن به رختخواب بروید تا خواب های خوش وپر از شادی ببینید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان