این رفتار والدین اعتماد به نفس فرزندان را می کشد

خط سلامت : اعتماد به نفس در کودکان با رفتارهای والدین کمرنگ شده و یا از بین می رود و تنها برخی از والدین می توانند اعتماد به نفس را در فرزندان خود ارتقائ دهند.

این رفتار والدین اعتماد به نفس فرزندان را می کشد

اعتماد به نفس را در کودکان و نوجوانان می توان پرورش داد به شرط آنکه والدین به نکاتی که در پی می آید توجه کافی را مبذول کنند.

به گزارش خط سلامت محققان و دانشمندان در پازل پیچیــده ذهن کــودکان و نوجوانان راهی را یافته اند که باعث می شــود آنها هنگام عبــور از آن خوشحال ،مطمئن و موفق گذر کنند.

اعتماد به نفس و برخورد با کودکان

برخورد با کودکان ســخت است . بسیاری از والدین نمی دانند که چه زمانی باید فرزند خود را تشویق کرده یا مورد تنبیه قرار دهند یا از کوتاهی ها و بی توجهی های او چشم پوشی کنند.

برای احســاس موفقیت و غلبه بر موانع باید به نکاتی توجه کرد. مهم ترین اصل این است که والدین نباید در همه احوال با فرزندشان همراهی کنند بلکه باید به او فرصتی بدهند تا بتواند بدون اینکه در معرض انتقاد والدیــن اش قرار داشــته باشــد اشتباهات کوچکی را مرتکب شود وقــدرت تصمیم گیری را در میان انتخاب های پیش روی در اختیار گیرد.

این حرف ها را نزنید

والدینی که این شــانس را به فرزند خود می دهند در واقع به او اعتماد به نفس هدیه کــرده اند . کودکان در میان فضای امید به موفقیت و ترس از شکســت امکان تشخیص دادن درست از نادرست و بهبود وضعیت را درک خواهند کــرد. در این زمان والدین به جای اینکه به فرزند فرصت فکر کــردن ندهند،باید با جمالتی انرژی بخش او را یاری کنند.

 این تشویق ها به نوعی احساس غرور را در وجود او زنده نگه خواهد داشت . هنگامی که کودکان احســاس می کنند که در حال تصمیم گیری و ســاخت یک جریان تازه قرار دارند ، حس اعتماد به نفس در آنها شکل می گیرد.

  یکی از نکاتی که همواره متخصصان به والدین توصیه می کنند این است که بــه فرزندان شــان فرصت هم صحبتی با افراد مسن تر را بدهند زیرا از طریق این شــیوه کودک با شیوه های متفاوتی از فکر کردن آشنا شده و با انعطاف پذیری بیشتر با دنیای پیرامون خود برخورد خواهند کرد . نکته دیگری که باید والدین آن را در کانون توجه خود قرار دهند این است که تخیل فرزند و آرزوهای او را هر چند که دست نیافتنی باشد مورد هجوم ،تمسخر یا انکار قرار ندهند زیرا کاهش این انتظارات نخستین ضربه را به اعتماد به نفس و دنیای ذهنی کودک وارد خواهد کرد و به جــای اینکه موجب پیشــرفت و پیشبرد اهداف و ارتقاء او شود او را به عقب خواهد راند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان