اوتیسمی ها در چه سنی خودکشی می کنند؟

خط سلامت: اوتیسم یک بیماری عصبی - رشدی نسبتا شایع است که با نقص در مهارت های اجتماعی و علایق محدود شناخته می شود. پژوهش ها نشان داده است میزان خودکشی در بزرگسالان اوتیستیک 3 برابر بیشتر از سایر افراد است.

اوتیسمی ها در چه سنی خودکشی می کنند؟

اوتیسم یک بیماری عصبی - رشدی نسبتا شایع است که با نقص در مهارت های اجتماعی، انجام رفتارهای تکراری و علایق محدود شناخته می شود.

به گزارش خط سلامت اوتیسم یک عامل خطر برای اقدام به خودکشی در بزرگسالی است. پژوهش ها نشان داده است میزان خودکشی در بزرگسالان اوتیستیک 3 برابر بیشتر از سایر افراد است.

اوتیسم و افزایش خودکشی در بزرگسالی

اوتیسم نرخ خودکشی در بزرگسالی را تا 3 برابر افزایش می دهد. محققان در تلاش برای پاسخ به این سوال که "چه چیزی نرخ خودکشی در بزرگسالان مبتلا به اوتیسم را افزایش می دهد؟" به یافته های جالبی دست یافتند.

نرخ خودکشی در بزرگسال مبتلا به اوتیسم

یکی از تأثیرگذارترین مطالعات تحقیقاتی در مورد اوتیسم، مرگ بر اثر خودکشی در میان افراد مبتلا به اوتیسم بود که توسط گروهی از محققان صورت گرفت.

در این مطالعه، محققان دریافتند میزان خودکشی در بزرگسالان مبتلا به اوتیسم، 3 برابر بیشتر از سایر افراد مبتلا به دیگر اختلالات عصبی است. این پژوهش نشان داد: برای زنان مبتلا به اوتیسم، نرخ خودکشی تا 4 برابر بیشتر است، همچنین مشخص شد خودکشی در افرادی که از سایر مشکلات سلامت روانی همزمان با اوتیسم رنج می برند، 92 درصد بیشتر است.

چرا اوتیسم نرخ خودکشی را در بزرگسالی افزایش می دهد؟

محققان در تلاش برای پاسخ به این سوال که "چه چیزی نرخ خودکشی در بزرگسالان مبتلا به اوتیسم را افزایش می دهد؟" به یافته های جالبی دست یافتند.

تیم تحقیقاتی دریافت بزرگسالان مبتلا به اوتیسم معمولا سعی می کنند رفتارهای مشکل زای خود، مانند نقص در مهارت های اجتماعی را پنهان کنند و عادی رفتار کنند. همچنین بزرگسالان مبتلا به اوتیسم معمولا قربانی رفتارهای نادرست دیگران می شوند، این دلایل احتمال مرگ ناشی از خودکشی را افزایش می دهد.

وضعیت مناسب اشتغال و درآمد معقول برای سلامت روان بزرگسالان اوتیستیک مهم است. مطالعه‌ای که توسط شوارتزمن و کوربت (2021) انجام شد، این واقعیت مستند را مورد بحث قرار داد که بزرگسالان مبتلا به اوتیسم در زمینه به دست آوردن و حفظ شغل با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. بسیاری از بزرگسالان اوتیستیک برای حفظ شغل بیش از دو سال حتی زمانی که واجد شرایط هستند، با مشکلاتی مواجه هستند.  

علاوه بر موارد فوق، طرد و عدم دریافت حمایت اجتماعی، احتمال خودکشی در بزرگسالان مبتلا به اوتیسم را افزایش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان