با این 2 نکته به یک مهارت بزرگ دست پیدا می کنید / که در رابطه موفق حرف اول را می زند

خط سلامت: گوش دادن به ایجاد ارتباط کمک می کند. هدف گوش دادن ایجاد احساس راحتی و بیان حرف های عمیق و معنا دار است. با تقویت مهارت گوش دادن افراد به سطح عمیق تری در ارتباط می رسند.

با این 2 نکته به یک مهارت بزرگ دست پیدا می کنید /  که در رابطه موفق حرف اول را می زند

مهارت گوش دادن به معنای صبر و حوصله در شنیدن  آنچه افراد می گویند، است. مراحل گوش دادن شامل  دریافت اطلاعات، معنی کردن آنها در ذهن، فهمیدن پیام پنهان کلمات، توجه به رفتار و زبان بدن است.

به گزارش خط سلامت گوش دادن ساده نیست و مستلزم هوشیاری و تقویت تمرکز است. تقویت این مهارت به زمان و تمرین مداوم نیاز دارد.

مراحل گوش دادن

دور کردن حواس پرتی ها

یک اتاق آرام و دور از صدا، کمک کننده است. نبود حواس پرتی باعث می شود فرد شنونده تمام تمرکز خود را بر روی فرد مقابل بگذارد و با دقت به پردازش آنچه در یافت می کند بپردازد.

برقراری ارتباط چشمی

اینکار پیام علاقمند بودن را به شخص متنقل می کند و فرد می تواند راحت در مورد زندگی، شرایط، و احساسات خود صحبت کند. با شرکت در مکامله و تایید شنیده ها، فرد آگاه می شود به آنچه می گوید توجه می شود. در گوش دادن درک معانی پنهان حائز اهمیت است. به کار بردن احساساتی که ابراز نمی شود نکته ای ظریف در  پیش بردن مکالمه است.

نکته کلیدی در مهارت گوش دادن، برخورداری از ذهنی باز و آگاه، برای  پذیرش تفاوت ارزش ها، دیدگاه و تجربیات است. در گوش دادن باید تعصب وعقاید شخصی کنار گذاشته شود تا باعث قضاوت و نتیجه گیری نادرست نسبت به فرد نشود. شنونده فعال باید بتواند نظرات دیگران را درک کند این کار موجب سازگاری در روابط می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان