خوردن این نوع غذا باعث کاهش یادگیری می شود

خط سلامت: گابا، محافظ نامرئی در یادگیری اثر گذار است و موجب یادگیری آسان می شود.

خوردن این نوع غذا باعث کاهش یادگیری می شود

هنگام یادگیری ، محافظ نامرئی به نام گابا در مغز افزایش می یابد و بی آنکه افراد بدانند یادگیری را آسان می کند. به گزارش خط سلامت گاما آمینوبوتیریک اسید معروف به گابا، انتقال دهنده عصبی است که به مهار بیش فعالی و کاهش اضطراب کمک می کند.

اثر محافظ نامرئی گابا در یادگیری

محققان دریافتند مغز کودکان، زمان یادگیری مفاهیم ادراکی و دیداری مانند هندسه، سطح گابا را افزایش می دهد. تولید و آزاد سازی گابا به تثبیت یادگیری منجر می شود و از کودکان یادگیرندگانی کارآمد می سازد. با بررسی مغزافراد بزرگسال مشخص شد زمان یادگیری مفاهیم دیداری و ادراکی سطح محافظ نامرئی گابا، افزایش نمی یابد و افراد  بزرگسال کارآمدی کمتری نشان می دهند.

 فواید محافظ نامرئی گابا بر روان

گابا تنها به تقویت یادگیری در کودکان محدود نمی شود، افزایش سطح گابا باعث می شود اضطراب کاهش پیدا کند و آرامش بر زندگی حاکم شود؛همچنین گابا باعث بهبود اختلالات خواب می شود. مطالعات نشان می دهند پایین بودن سطح گابا باعث غم و افسردگی می شود.

رژیم غذایی پرچرب، با افزایش سطح قند خون و وزن باعث کاهش سطح گابا می شود، در نتیجه ی کم شدن مهار کنندگی گابا مصرف غذا افزایش می یابد و چاقی اتفاق می افتد. رعایت رژیم غذایی مناسب، به تقویت گابا و حفظ سلامت روانی و جسمانی کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان