روانشناسی انتخابات ریاست جمهوری / افسردگی و اضطراب دو پیامد روانشناسی شرکت و عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

خط سلامت: انتخابات ریاست جمهوری منجر به افزایش اضطراب و افسردگی می شود. انتخابات فقط یک رویداد سیاسی نیست و تاثیرات زیادی بر سلامت روان افراد جامعه دارد.

روانشناسی انتخابات ریاست جمهوری / افسردگی و اضطراب دو پیامد روانشناسی شرکت و عدم شرکت در انتخابات ریاست جمهوری

بررسی های انجام شده در آمریکا نشان داد انتخابات نسبت به کرونا تاثیر بیشتری در ایجاد افسردگی و اضطراب داشته است.

به گزارش خط سلامت محققین آمریکا با مقایسه ی میزان اضطراب و افسردگی افراد، در انتخابات نوامبر و آغاز قرنطینه ی کووید این نتایج را بدست آوردند.

تاثیر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بر سلامت روان 

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رویداد تبلیغاتی است که مردم برای شرکت درآن تحت فشار اند. سیاستمداران  فراخوان های سیاسی خود را در تلویزیون، یوتیوب و یا فیس بوک انجام می دهند. این امر موجب می شود مردم آمریکا در هر لحظه با اخبار مربوط به انتخابات مواجه شوند و دائما در معرض تنش قرار بگیرند. نظر سنجی که توسط انجمن روان شناسی آمریکا در رابطه با انتخابات 2020 انجام شد نشان داد منبع 68 درصد استرس در آمریکا، انتخابات بوده است.

سلامت روان آمریکایی ها قبل و بعد انتخابات

به منظور برسی سلامت روان مردم، سوالاتی طراحی شد و یک نظر سنجی به صورت هفتگی و سپس هر دوهفته یکبار انجام شد. داده ها، مرتبط با بیماری، بهداشت روانی، اجتماع و اقتصاد بودند. پاسخ بدست آمده نشان داد میزان اضطراب در روز های متنهی به انتخابات 73 درصد نسبت به سطح پایه افزایش پیدا کرده بود. این مقدار پس از انتخابات کاهش یافت، اما نسب به سطح پایه بالا بود.

اثرات سلامت روان بدون توجه به حزب سیاسی و فرد برنده، مشابه است. در این نظر سنجی مشخص شد انتخابات بر سلامت روان افرادی که شرکت نکرده اند هم، تاثیر می گذارد. تحقیقات نشان داد انتخابات اثرات نامطلوبی بر سلامت روان دارد وعلائم افسردگی، اضطراب و داروهای تجویزی مرتبط با آنها را افزایش می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان