این جملات تاکیدی مثبت می تواند زندگی شما را تغییر دهد!

خط سلامت: مثبت اندیشی با استفاده از جملات تاکیدی مثبت فواید سلامتی زیادی دارند، از جمله تمرکز بیشتر بر روی اهداف و همچنین کاهش سطح استرس.

این جملات تاکیدی مثبت می تواند زندگی شما را تغییر دهد!

مثبت اندیشی باعث می شود افراد علاوه بر دیدن واقعیت های زندگی بر نکات مثبت زندگی تمرکز کنند و خود را از انرژی های منفی و سرزنش کردن دور کنند.

به گزارش خط سلامت ، مثبت اندیشی با بیان جملات مثبت و تاییدی فضای مثبتی را در زندگی ایجاد می کند که باعث رضایت بیشتر فرد در زندگی می شود.

مثبت اندیشی و خودگویی های مثبت

مثبت اندیشی در زمانی که افراد دچار درگیری های کاری و شخصی هستند و اضطراب بالایی دارند مانند چتر نجاتی برای ایجاد آرامش عمل می کند. خودگویی مثبت در خلق و خوی افراد تفاوت ایجاد می کند.

پس چرا روی گفتن چیزی مثبت تمرکز نکنید؟

وقتی جملات مثبت را برای خود تکرار می کنید، شما را پر از انرژی مثبت می کند و خوشحال تر و حتی مصمم تر به نظر می رسید. مطالعه‌ای که در Social Cognitive and Affective Neuroscience منتشر شده است  ، بیان می‌کند که تأییدی که به سمت خود است، به فعال شدن سیستم‌های مغزی کمک می‌کند و به فرد کمک می‌کند تا احساس شایستگی بیشتری داشته باشد.

جملات تاکیدی مثبت

جملات تاکیدی مثبت مداخلاتی هستند که شامل تکرار جملات مثبت در مورد خود فرد می شود به این امید که فرآیندهای تفکر منفی را مختل کند. چنین جملات تاکیدی مثبت به تقویت عملکرد پاسخ کلمات کمک می کند، به عنوان مثال، "من فوق العاده هستم ". این مفهوم اغلب با خودیاری و روانشناسی مثبت همراه است.

فواید خودگویی مثبت برای سلامتی

از فایده تشویق کردن برای خود غافل نشوید. جملات تاکیدی نه تنها به افراد کمک می کند تا احساس بهتری داشته باشند، بلکه آن ها را شادتر و سالم تر می کند. در اینجا برخی از مزایای سلامتی مرتبط با خودگویی های مثبت آورده شده است.

افزایش عزت نفس

خود گویی مثبت به مقابله با تأثیر منفی افکار در موقعیت های تهدیدکننده کمک می کند. استفاده از جملات تاکیدی مثبت، تمرکز بر نقاط قوت و به چالش کشیدن افکار منفی به ایجاد عزت نفس مثبت کمک می کند. به عنوان مثال، به جای گفتن «نمی‌توانم این کار را انجام دهم»، سعی کنید بگویید «من قادر هستم. من شایسته هستم، بهتر کار می کند.

هدفمند کردن رفتار

تصور کنید که تیم تشویق کننده خود را دارید. جملات تاکیدی بر ادراک از خود، عزت نفس و رفتارهای هدفمند تأثیر می گذارد. شما انگیزه دارید که کاری را انجام دهید که چالش برانگیز است، و مطمئن هستید که می توانید به آنچه می خواهید برسید.

کاهش استرس

جملات تاکیدی مثبت به کاهش سطح استرس شما کمک می کند . مطالعه‌ای که در Plos One منتشر شده است ، بیان می‌کند که جملات تاکیدی به تقویت مهارت‌های حل مسئله و به کاهش سطح استرس کمک می کند.

رهایی از باورهای منفی

همیشه  باورهایی در مورد توانایی‌ها یا ضعف‌های خود وجود دارد. جملات تاکیدی کمک می کند تا این موارد را تغییر دهید. خودگویی مثبت مغز را دوباره سیم کشی می کنند و این باورهای منفی را می توان از طریق تأییدهای مثبت به چیزی مثبت تبدیل کرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان