این 5 نوع اضطراب برای رابطه تان مفید است!

خط سلامت: اضطراب در رابطه همیشه تهدید محسوب نمی شود بلکه برخی از اضطراب های رابطه به عنوان ستونی برای رشد عمل می کند و پیوند را قوی تر می کند.

این 5 نوع اضطراب برای رابطه تان مفید است!

اضطراب که با احساس نگرانی، ناراحتی و ترس مشخص می شود، تأثیرات عمیقی بر سلامت روان و جسم و همچنین رابطه دارد. اضطراب اغلب خود را به صورت افکار مزاحم، ضربان قلب تند و مشکلات تمرکز نشان می دهد.

به گزارش خط سلامت اضطراب مزمن روابط را تحت فشار قرار می دهد و منجر به سوء تفاهم و فاصله گرفتن می شود. با این حال، به گفته یک متخصص روابط، سطح قابل کنترل اضطراب در یک رابطه می تواند مفید باشد.

اضطراب در رابطه

اضطراب در رابطه شما را نسبت به نیازها و رفاه طرف مقابل متوجه و نگران می کند. اضطراب در یک رابطه اغلب با ترس از دست دادن، عدم اطمینان یا ناامنی مرتبط است. در حالی که عشق شادی و رضایت را به ارمغان می آورد، همچنین شما را در معرض آسیب پذیری قرار می دهد که باعث ایجاد اضطراب در مورد درگیری ها و جدایی های احتمالی می شود.

این ترکیب از احساسات کاملا طبیعی است، به گفته کارشناسان روابط، اضطراب رابطه اغلب ریشه در فقدان محبت و مراقبت دارد بنابراین، هر زمان که احساس کردید، باید آن را با همسرتان در میان بگذارید تا از بدتر شدن اضطراب تان جلوگیری کنید.

اضطراب سالم  در رابطه

در اینجا 5 نوع از اضطراب رابطه وجود دارد که اگر به طور موثر مدیریت شوند، می توانند به سالم و شادتر کردن رابطه کمک کنند:

 اضطراب در مورد رفتار خود

یکی از شکل های مفید اضطراب در یک رابطه، نگرانی در مورد اینکه چگونه اعمال شما ممکن است بر احساسات شریک زندگی تان تأثیر بگذارد است. این اضطراب منعکس کننده حس عمیق همدلی و توجه به احساسات و رفاه شریک زندگی است. این نوع ترس یا اضطراب کمک می‌کند قبل از رفتار یا گفتن چیزی آزاردهنده فکر کنید. در جایی که درک یکدیگر و احترام اولویت شماست، ارتباط را تسهیل می کند. این رفتار دقیق صمیمیت عاطفی را در رابطه تقویت می کند.

اضطراب در مورد تعهد

ترس از تعهد در یک رابطه غیر معمول نیست. این ترس به اجتناب از برنامه ریزی برای آینده، اجتناب از تردید در هنگام معرفی شریک زندگی خود به دوستان و خانواده و اجتناب از بحث درباره احساسات در یک رابطه مربوط می باشد. در حالی که این رفتار می‌تواند باعث عدم اطمینان و ناامنی زیادی شود ، همچنین می‌تواند همسر خود را وادار کند تا آشکارا در مورد انتظارات، ارزش‌ها و اهداف بلندمدت خود صحبت کنند. این ترس و اضطراب به شفافیت یک رابطه کمک می کند و منجر به درک عمیق تر و تعهد قوی تر به یکدیگر می شود.

اضطراب به اشتراک گذاشتن ترس و ناامنی

به اشتراک گذاشتن افکار مضطرب و آسیب پذیر بودن می تواند پیوند بین زن و شوهر را تقویت کند. وقتی افراد ترس ها و ناامنی های خود را بیان می کنند، فضایی از صداقت در رابطه ایجاد می شود. این نوع از اضطراب رابطه، دری را برای گفتگوهای عمیق تر باز می کند، و به زن و شوهر اجازه می دهد تا در زمان های سخت از یکدیگر حمایت کنند و با هم در زندگی رشد کنند.

اضطراب در مورد صمیمیت

مردم هنوز از بحث صمیمیت خودداری می کنند. این خطر اضطراب رابطه در مورد صمیمیت فیزیکی با شریک زندگی خود را افزایش می دهد. نگرانی در مورد صمیمیت فیزیکی و عاطفی شما را مجبور می کند که در مورد آن با شریک زندگی خود ارتباط برقرار کنید. پرداختن به آنچه می خواهید تجربه کنید و آنچه را که تجربه نمی کنید (مرزهای شما) می تواند راه را برای صمیمیت بیشتر بر اساس احترام و درک متقابل هموار کند.

اضطراب در مورد رشد شخصی

بودن در یک رابطه مانع رشد نمی شود. اما هنوز مردم از آن می ترسند. اضطراب به عنوان یک انگیزه قوی برای رشد شخصی و بهبود خود در چارچوب یک رابطه عمل می کند. ترس از ناامید کردن یا آسیب رساندن به شریک زندگی می تواند افراد را برانگیزد تا در مورد رفتارها، باورها و الگوهای ارتباطی خود فکر کنند. این درون نگری منجر به تغییرات مثبتی می شود، مانند افزایش هوش هیجانی، مهارت های بهتر حل تعارض و درک عمیق تر از نیازها و مرزهای خود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان