بدون هزینه اضطراب و استرس تان را کم کنید + 7 تکنیک بی نظیر

خط سلامت: اضطراب و استرس رت می توان با راههای طبیعی کاهش داد و از فشار آن کاست.

بدون هزینه اضطراب و استرس تان را کم کنید + 7 تکنیک بی نظیر

اضطراب و استرس با خود مشکلات زیادی را به همراه دارد اگر چه درمان های روانشناختی در این خصوص کمک کننده اند اما با شیوه های طبیعی نیز می توان از آنها کم کرد.

به گزارش خط سلامت متخصصان چند شیوه که به راحتی توسط خودتان قابل اجرا است را برای کاهش استرس و اضطراب پیشنهاد می کنند.

کاهش اضطراب و استرس با ورزش

ورزش یک راه عالی برای سوزاندن انرژی در افراد مضطرب است. ورزش بدنی در سلامت روانی بسیار تاثیر گذار است و درمانی مناسب برای اختلالات اضطرابی و استرس و افسردگی است.

شواهد بیشتر همچنین نشان می دهد که ورزش تأثیر مستقیمی بر بهبود کیفیت خواب در افراد بالای 40 سال با مشکلات خواب دارد.

انجام تمرینات بدنی با شدت متوسط ​​یا با شدت بالا، مانند دویدن 30 دقیقه ای، می تواند به کاهش سطح استرس و بهبود کیفیت خواب کمک کند.

مدیتیشن

مدیتیشن می تواند به کاهش افکار مسابقه ای کمک کند و مدیریت استرس و اضطراب را آسان تر کند. طیف گسترده ای از سبک های مدیتیشن، از جمله ذهن آگاهی و مدیتیشن در طول یوگا ، ممکن است کمک کننده باشد.

تمرین ذهن آگاهی به مدت 10 تا 30 دقیقه قبل از رفتن به رختخواب می تواند یک روش موثر برای کاهش استرس و بهبود خواب باشد.

 تمرینات آرامش بخش

برخی از افراد ناخودآگاه در پاسخ به اضطراب عضلات را منقبض می کنند و فک را منقبض می کنند. تمرینات آرام سازی پیشرونده می تواند به این افراد کمک کند.

سعی کنید در یک وضعیت راحت دراز بکشید و به آرامی هر گروه عضلانی را منقبض و شل کنید، از انگشتان پا شروع کنید و تا شانه ها و فک ادامه دهید.

نوشتن

یافتن راهی برای ابراز اضطراب می تواند احساس کنترل پذیری بیشتری در آن ایجاد کند.برخی از تحقیقات نشان می دهد که روزنامه نگاری و سایر اشکال نوشتن می تواند به افراد کمک کند تا بهتر با اضطراب کنار بیایند.به عنوان مثال، یک مطالعه در سال 2016 نشان داد که نوشتن خلاق ممکن است به کودکان و نوجوانان برای مدیریت اضطراب کمک کند.

استراتژی های مدیریت زمان

برخی از افراد اگر همزمان تعهدات زیادی داشته باشند، احساس اضطراب می کنند. اینها ممکن است شامل خانواده، کار و فعالیت های مرتبط با سلامتی باشد. داشتن برنامه ای برای اقدامات و اولویت بندی کارها، تمرکز روی یک کار در یک زمان و همچنین برنامه ریزی می تواند به دور نگه داشتن این اضطراب کمک کند.

رایحه درمانی

بوییدن روغن های گیاهی تسکین دهنده می تواند به کاهش استرس و اضطراب کمک کند. عطرهای خاص برای برخی افراد بهتر از دیگران عمل می کنند، بنابراین گزینه های مختلف را امتحان کنید. اسطوخودوس ممکن است به خصوص مفید باشد. یک مطالعه در سال 2012 اثرات رایحه درمانی با اسطوخودوس را بر بی خوابی در 67 زن 45 تا 55 ساله آزمایش کرد. نتایج نشان می دهد که رایحه درمانی ممکن است ضربان قلب را در کوتاه مدت کاهش دهد و به کاهش مشکلات خواب در طولانی مدت کمک کند.

 دمنوش های گیاهی

بسیاری از دمنوش های گیاهی به کاهش اضطراب و خواب راحت کمک می کنند.برخی از مردم فرآیند تهیه و نوشیدن چای را آرام‌بخش می‌دانند، اما برخی از چای‌ها ممکن است تأثیر مستقیم‌تری بر مغز داشته باشند که منجر به کاهش اضطراب می‌شود.

نتایج یک کارآزمایی کوچک در سال 2018 نشان می دهد که بابونه می تواند سطح کورتیزول، هورمون استرس را تغییر دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان