تقویت این 8 عادت موجب می شود از همه جلو بزنید

خط سلامت: نظم و انضباط در زندگی اجرای قوانین سختگیرانه نیست بلکه کمک می کند تا انتخاب هایی به نفع زندگی ایجاد شود.

تقویت این 8 عادت موجب می شود از همه جلو بزنید

نظم و انضباط با عادت های روزانه ایجاد می شوند. بین عادات صبحگاهی که اتخاذ می کنید و سطح نظم و انضباط که دارید، پیوند قانع کننده ای وجود دارد.

به گزارش خط سلامت افراد با انضباط، عادات صبحگاهی سازنده دارند که به آن ها کمک می کند تا متمرکز و مثبت در مسیر اهدافشان قرار بگیرند.

نظم و انضباط و عادات صبحگاهی

نظم و انضباط چارچوبی برای زندگی موفق است. عادات صبحگاهی زیر در ایجاد نظم و انضباط در زندگی موثر اند:

سحرخیزی

زود بیدار شدن روال زندگی افراد موفق است. سکوت صبح محیطی بکر برای تمرکز فراهم می کند و زمانی است که افراد می توانند اهداف خود را برای روز تعیین کنند، مدیتیشن کنند، ورزش کنند یا به سادگی از یک فنجان قهوه در آرامش لذت ببرند.

آبرسانی بدن

هر روز صبح، قبل از انجام هر کار دیگری، یک لیوان آب بنوشید. شاید این کار بی اهمیت به نظر برسد، اما یک تغییر دهنده روز است. پس از یک خواب کامل شبانه بدن شما به هیدراتاسیون نیاز دارد.

نوشیدن آب اول صبح متابولیسم شما را شروع می کند و به دفع سموم کمک می کند و باعث می شود احساس شادابی و انرژی کنید.

فعالیت بدنی

فعالیت بدنی در صبح باعث پمپاژ خون می شود و مغز را فعال می کند و منجر به بهره وری بهتر در طول روز می شود. لازم نیست که یک تمرین شدید باشد. یک پیاده روی ساده، چند حرکت کششی یا یک تمرین یوگا معجزه می کند.

بدن انسان برای حرکت ساخته شده است نه برای نشستن تمام روز. در جامعه مدرن امروزی، یک برنامه ورزشی صبحگاهی به تقلید از یک ریتم طبیعی کمک می کند و تمرکز و نظم و انضباط را در طول روز افزایش می دهد.

صبحانه سالم

شروع روز با یک صبحانه مغذی یکی دیگر از عادت های افراد بسیار منظم است.آن ها می دانند که صبحانه سوختی است که بدنشان برای عملکرد صحیح در طول روز به آن نیاز دارد. نادیده گرفتن آن یا انتخاب یک گزینه ناسالم منجر به سستی بدن می شود و حتی بر عملکرد افراد در محل کار تأثیر می گذارد.

اولویت بندی وظایف

افراد بسیار منظم روز خود را با فهرست کردن وظایف خود و اولویت بندی آن ها شروع می کنند. این عادت به آن‌ها کمک می‌کند تا منظم بمانند و مطمئن شوند که از روز خود بهترین استفاده را می‌کنند. همچنین به تقسیم وظایف بزرگ و طاقت فرسا به کارهای کوچکتر و قابل مدیریت کمک می کند.

شکرگزاری

شکرگزاری یک عادت قدرتمند است. شروع روز با حس قدردانی به ایجاد یک ذهنیت مثبت کمک می کند. این تمرین فقط چند دقیقه طول می کشد اما تأثیر عمیقی بر سلامت روان دارد. جنبه‌های مثبت زندگی‌تان را به شما یادآوری می‌کند و کمک می‌کند روز را خوش‌بینانه شروع کنید.

یادگیری دائمی

افراد منضبط که مشتاق به جلو ماندن در زندگی هستند، در پذیرش یادگیری دائمی پیشگام هستند. این آیین یک پیگیری مشتاقانه برای رشد و روشنگری است. آن ها با القای صبح‌های خود با یادگیری، نه تنها تخصص خود را تقویت می‌کنند، بلکه الهام‌بخش و نوآوری در ذهن خود می‌افزایند.

تمرین

ذهن آگاهی کلید نظم و انضباط است و در مورد حضور کامل و درگیر بودن در لحظه کنونی است، نه اینکه در افکار گذشته یا آینده گم شوید.

تمرین تمرکز حواس در صبح به شکل گیری کل روز شما کمک می کند و این امکان را می دهد تا با ذهنی آرام و متمرکز به وظایف خود نزدیک شوید و شما را مؤثرتر و سازنده تر می کند.

شما می توانید ذهن آگاهی را از طریق مدیتیشن، غذا خوردن آگاهانه یا حتی به سادگی چند دقیقه در سکوت بنشینید. هدف تمرکز بر اینجا و اکنون است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان