از هر 10 نفر یکی این بیماری را می گیرد

خط سلامت : افسرده هستم؟ تشخیص افسردگی راحت نیست زیرا اگر احساس ضعف و افسردگی کنیم، علل زیادی می تواند داشته باشد. چگونه متوجه می شوید که افسردگی پشت آن است؟

از هر 10 نفر یکی این بیماری را می گیرد

افسردگی یک بیماری شایع است. بر اساس تخمین ها، از هر 10 نفر یک نفر در طول زندگی خود افسرده می شود.

به گزارش خط سلامت این معمولاً یک چالش بزرگ برای افراد آسیب دیده و همچنین برای اطرافیان آنها است. اما برای بسیاری از مبتلایان، فاصله زیادی تا تشخیص وجود دارد.

علائم افسردگی

علائم افسردگی اغلب درابتدا مشخص نیست. هرکسی که احساس افسردگی، غمگینی و ضعف می کند، ممکن است دلیل کاملاً متفاوتی داشته باشد. بسیاری از علائم لزوماً نشان دهنده افسردگی فرد نیست.

تشخیص افسردگی

افسردگی اغلب تشخیص داده نمی شود. درعوض، بسیاری از مردم به یک مشکل فیزیکی پشت آن مشکوک هستند. برخی دیگر بر این باورند استرس در محل کار یا زندگی شخصی آنها دلیل احساس بدبختی آنها است. این امر به ویژه زمانی کشنده است که فکر کنید افسردگی یک بیماری بالقوه تهدید کننده زندگی است. بر اساس گزارش موسسه کیفیت و کارایی در مراقبت های بهداشتی، خطر خودکشی در بین افراد افسرده 20 برابر بیشتر از میانگین جمعیت است.

پس چگونه می‌دانید که فقط یک مشکل سخت را پشت سر نمی‌گذارید؟ سرنخ های اولیه ای وجود دارد که باید بدانید و به آنها گوش دهید. این سرنخ ها را نه خودتان و نه اطرافیان تان نمی توانند تشخیص دهند باید به یک روانشناس بالینی مراجعه کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان