7 دلیل که شیرینی پختن برای سلامت روان عالی است

خط سلامت: شیرینی پختن پتانسیل زیادی برای کمک به روحیه و خلق و خوی خوب و بهبود سلامت روان دارد.

7 دلیل که شیرینی پختن برای سلامت روان عالی است

هفت دلیل برای اینکه شیرینی پزی برای سلامت روان عالی است وجود دارد.

به گزارش خط سلامت محققان می گویند اگر از افسردگی و اضطراب رنج می برید یکی از کارهایی که انجام آن کمک به بهبود روحیه و اعتماد به نفس تان می کند شیرینی پختن است.

شیرینی پزی و فواید روانی آن

 راهی برای کنترل 

 شیرینی پزی و نانوایی یک علم بسیار دقیق است. هر ماده باید به دقت اندازه گیری شود و دستور العمل به طور کامل دنبال شود تا در انتهای آن چیزی قابل توجه به دست آید. آرامش و آسایش در این روند به بسیاری از افراد در مشکلات سلامت روان کمک کرده است.

رهاسازی استرس

رها کردن ناامیدی درونی خود روی یک گلوله خمیر یک راه حل کوتاه مدت عالی برای یک روز پر استرس است.

بهبود تمرکز 

یکی از علائم رایج بسیاری از مشکلات سلامت روان، مشکل در تمرکز روی یک کار است. پخت و پز شما را مجبور می کند که این روند را کاهش دهید.

توجه به کاری که انجام می‌دهید بسیار آسان‌تر می‌شود، زمانی که یک پاداش آشکار (و در این مورد، خوشمزه) برای کار سخت شما وجود داشته باشد. استفاده از ذهن آگاهی که در پختن غذا استفاده می کنید در موقعیت های روزمره می تواند دنیای متفاوتی ایجاد کند.

تقویت کننده اعتماد به نفس 

اگر از افسردگی رنج می برید ، عزت نفس شما اغلب بسیار پایین است. دانستن اینکه مردم از کیک ها یا بیسکویت هایی که شما درست کرده اید لذت برده اند، راهی فوق العاده برای تغییر این موضوع است.

ستایش و قدر دانی آنان کمک خواهد کرد تا تمام افکار خودانتقادی که به طور روزانه در اطراف مغز تان می چرخند را متعادل کنید. این می تواند به شما کمک کند که در مقابله با سایر چالش های زندگی خود احساس توانایی بیشتری داشته باشید.

 خوب بودن خوب است

حتی قبل از اینکه بازخوردی در مورد توانایی های خود در شیرینی پزی داشته باشید، فقط انجام یک کار خوب برای دیگران کافی است تا مغز را وادار به ترشح اندورفین کند و شما را در خلق و خوی خوب قرار دهد.

راهی برای پیدا کردن دوستان جدید 

اگر احساس ناراحتی می کنید، داشتن یک شبکه پشتیبانی قوی بسیار ارزشمند است. هیچ کس دوست ندارد احساس تنهایی کند و سازگاری با محیط های جدید که در آن کسی را نمی شناسید، مانند شروع یک کار جدید یا نقل مکان به یک محله، می تواند بسیار سخت باشد. پختن یک دسته کلوچه یا کلوچه یک یخ شکن عالی است و می تواند شروع یک دوستی زیبا باشد.

 فرصتی برای نشان دادن خلاقیت 

افسردگی می تواند بسیار خسته کننده باشد. خلاقیت به شما کمک می کند تا انرژی مغز خود را در جای دیگری متمرکز کنید و شما را از خلق و خوی ضعیف دور  می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان