5 راه علمی برای افزایش تمرکز بر اساس آخرین تحقیقات

خط سلامت: تمرکز را چگونه بهبود ببخشیم. اگر روز کاری پرمشغله ای در پیش دارید، مهم است که متمرکز بمانید. البته، اغلب گفتن این کار آسان تر از انجام آن است. همه ما با آن سقوط انرژی مزاحم بعدازظهر آشنا هستیم.

5 راه علمی برای افزایش تمرکز بر اساس آخرین تحقیقات

افزایش تمرکز خود را با توجه بیشتر به آنچه در طول روز می خورید و می نوشید، می توانید بهبود بخشیده و مغز خود را در اوج نگه دارید.

به گزارش خط سلامت در حالی که نمی‌توانید همه عادات خود را یک شبه تغییر دهید، مطمئناً می‌توانید یاد بگیرید که چگونه تمرکز خود را بهبود ببخشید و توصیه‌های زیر را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

5 راه برای متمرکز ماندن در طول روز

صبحانه را بهتر کنید

صبحانه مهمترین وعده غذایی در روز است، بنابراین باید از آن نهایت استفاده را ببرید. این بدان معناست که از غلات شیرین یا نان تست سفید خالی اجتناب کنید و صبحانه ای را انتخاب کنید که انرژی را به آرامی در طول روز آزاد کند.

این شیوه کمک می کند که سطح قند خون به جای افزایش ناگهانی و سقوط به طور پیوسته افزایش یابد و تمرکز شما راحت تر خواهد بود.

فرنی جو یا موسلی سبوس دار هر دو راه های عالی برای انجام این کار هستند، یا می توانید دستور العمل های پنکیک خانگی خوشمزه را امتحان کنید . اینها سریع و آسان آماده می شوند.

 مطلقاً صبحانه را حذف نکنید. این نه تنها به این معنی است که انرژی شما کم است و احتمال بیشتری وجود دارد که قبل از ناهار به سراغ یک میان وعده ناسالم بروید، بلکه باعث افزایش آدرنالین می شود که احتمالاً باعث ایجاد احساس استرس در می شود. 

راه های جدیدی را برای هیدراته ماندن امتحان کنید

مغز شما برای کارکرد صحیح به آب نیاز دارد. اگر بدن تان کم آب باشد، احساس خستگی می کنید و مغزتان برای همگام شدن با رویدادهای روز تلاش می کند.

آب به انتقال مواد مغذی به مغز کمک می کند، به همین دلیل باید به طور منظم بدن خود را آبرسانی کنید . اگرچه آب دارای فوایدی است ، اما جالب ترین نوشیدنی در جهان نیست. اگر چنین بود، هیچ تقاضایی برای مقدار زیادی نوشابه و آب میوه های شیرین موجود در مغازه ها وجود نداشت.

برای خوردن این موارد وسوسه نشوید، زیرا باعث افزایش شدید سطح قند خون می شود که باعث سقوط انرژی در اواخر روز می شود.

اگر به دنبال یک جایگزین خوشمزه برای آب هستید، آب نارگیل را امتحان کنید. سطوح بالای الکترولیت آن به شما اطمینان می دهد که به خوبی هیدراته شوید، در حالی که محتوای قند بسیار کمی نیز دارد.

معمای کافئین

آیا کافئین برای مغز مفید است؟ برخی از افراد چای و قهوه را ناجی روز کاری خود می دانند و با یک کافئین شیرین که به آنها کمک می کند چشمان خود را تا زمان بازگشت به خانه باز نگه دارند.

برخی دیگر کافئین را موثر نمی دانند. حقیقت، جایی در وسط این دو نظر است. مصرف زیاد هر چیزی مضر است و کافئین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مطالعات نشان داده است کافئین بیش از حد باعث بی خوابی یا بد خوابی می شود که تمرکز را در طول روز سخت تر می کند. برخی افراد نیز متوجه می شوند کافئین آنها را مضطرب می کند.

علاوه بر این، از آنجا که کافئین ادرارآور است، نوشیدن مقدار زیاد آن ممکن است به این معنی باشد که نیاز به توالت را افزایش می دهد که به خودی خود می تواند برای از بین بردن تمرکز کافی باشد.

شواهد نشان می دهد نوشیدن چای و قهوه در حد اعتدال کاملاً خوب است. کافئین محرک است و هوشیاری و تمرکز را افزایش می دهد که در کوتاه مدت می تواند بسیار مفید باشد. در واقع، می تواند تأثیر مثبتی بر سطح تمرکز و خلق و خو داشته باشد.

سطح قند خون را حفظ کنید

بادام برای مغز مفید است. اگر قند خون تان پایین بیاید، علائمی مانند سرگیجه، سردرد و کاهش تمرکز را تجربه می کنید.

کلید هوشیاری و حفظ تمرکز در طول روز، کنترل سطح قند خون است. یک نکته خوب این است که سعی کنید وعده های غذایی کوچکتر را به طور منظم تر بخورید. ناهار معمولی خود را بردارید و آن را به دو قسمت کوچکتر تقسیم کنید.

اگر به میان وعده علاقه دارید، چیپس و شکلات را ترک کنید. آنها نه تنها باعث سقوط قند خون می شوند، بلکه شما را چاق و خسته می کنند.

یک وعده ماست کم چرب با دارچین و بادام گزینه سالم‌تری است که می‌تواند به رفع هوس‌ها در اواسط بعد از ظهر کمک کند.

نشان داده شده است دارچین سطح قند خون را تنظیم می کند، در حالی که بادام سرشار از ویتامین E است که پیری سلول های مغز را کند می کند. از طرف دیگر، تنقلات خانگی سالم به شما انرژی لازم را می‌دهد.

ماهی چرب بیشتری بخورید

ماهی های روغنی مانند سالمون برای مغز عالی هستند اعتقاد بر این است که اسیدهای چرب امگا 3 تأثیر قابل توجهی بر سلامت مغز دارند. آنها با زوال ذهنی کندتر و بهبود حافظه بلند مدت و کوتاه مدت مرتبط هستند.  بدن امگا 3 را به تنهایی تولید نمی کند، بنابراین باید آن را از منابع خارجی پیدا کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان