چگونه ذهن تان را از افکار منفی و سمی مدیریت کنید / تکنیک های مقابله در 3 محور مهم

خط سلامت : ذهن قدرتمند است. کنترل قدرت آن، کلید داشتن زندگی شاد، سالم و رضایت بخش است.

چگونه ذهن تان را از افکار منفی و سمی مدیریت کنید / تکنیک های مقابله در 3 محور مهم

مدیریت افکار منفی و سمی که دائما ذهن را هدف قرار می دهند و به آن آسیب می زنند مساله مهمی است.

به گزارش خط سلامت البته این کار همیشه آسان نیست. ما در اینجا به این موضوع پرداخته‌ایم که چگونه می‌توانید سلامت روان خود را در سه زمینه مدیریت کنید که اغلب می‌تواند چالش برانگیز باشد:

مدیریت ذهن در 3 محور

کار

شغل بخش بزرگی از زندگی است. اگر آنطور که انتظار داشتید پیش نرود، می تواند تأثیر بسیار منفی داشته باشد.

غذا

شما همان چیزی هستید که می خورید، بنابراین اگر سالم غذا نمی خورید، می تواند هم از نظر جسمی و هم از نظر روحی احساس وحشتناکی در شما ایجاد کند.

افکار شما

اینکه چگونه در مورد خود فکر می کنیم می تواند تأثیر زیادی داشته باشد. همه باید با افکار منفی گهگاهی کنار بیایند، اما مهم این است که بتوان آنها را کنترل کرد.

چند نکته تخصصی را گردآوری کرده ایم که می تواند به شما در حفظ دیدگاه مثبت و ایجاد روابط سالم با این ستون های کلیدی در زندگی کمک کند.

ذهن و کار شما

حفظ یک رابطه سالم با کار حیاتی است. وگرنه منجر به استرس و اضطراب می شود که می تواند تأثیر جدی بر سلامت طولانی مدت داشته باشد. اگر نگران هستید، موارد زیر را امتحان کنید:

پیدا کنید چه چیزی باعث استرس می شود

راه های زیادی وجود دارد که کار می تواند استرس زا باشد. ممکن است تحت فشار ضرب الاجل ها و ساعات طولانی قرار بگیرید. ممکن است احساس کنید دستمزد کافی دریافت نمی‌کنید، نگران روابط ضعیف با همکاران تان باشید یا به سادگی متوجه شوید شغل انتخابی‌تان دیگر شما را خوشحال نمی‌کند.

متخصصان راهی برای مقابله با این موضوع دارند. به این فکر کنید که چرا این چیزها باعث استرس می شوند. برای کاهش استرس چه کار می توانید انجام دهید؟ گاهی اوقات این چیزهای ساده هستند که می توانند تاثیر زیادی بگذارند.

اقدامات موثر برای کاهش آن

صحبت کردن با مدیر 

درخواست کمک از همکاران 

شروع مکالمه با شخصی که با او مشکل دارید، تا ببینید آیا راهی برای حل این مشکل وجود دارد یا خیر

یافتن شغل جدید یا جستجوی راهی برای تغییر مسیر شغلی 

تعادل کار - زندگی سالم 

تعادل کار و زندگی سالم به شما اجازه می‌دهد تا وضعیت ذهنی سالمی داشته باشید. در مورد هفته تان فکر کنید و بپرسید آیا زمان کافی برای خود دارید یا خیر؟

از چیزی که پیدا کردید راضی نیستید؟ فقط می توانید آن را تغییر دهید. شغلی با تعادل بهتر پیدا کنید، یا مطمئن شوید که وقتی به خانه می رسید زمانی برای استراحت پیدا می کنید. حتی اگر کارتان را دوست دارید، مهم است اجازه ندهید بر زندگی شما حکمفرما شود.

1667623083877

ذهن و غذای شما

همه می دانیم که باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشیم، اما در عمل ممکن است سخت باشد. پس از یک روز طولانی در محل کار، ایده پختن یک وعده غذایی مغذی در مقایسه با یک گزینه سریعتر و کمتر سالم ممکن است جذاب به نظر نرسد.

یک رژیم غذایی بد می تواند تأثیر منفی بر سلامتی بگذارد. راه هایی برای مبارزه با این موضوع وجود دارد. لحظه ای که متوجه شدید خوشحال نیستید، تغییر مسیر دهید.

بخش بزرگی از این تغییر شامل شناسایی علت اصلی عادات غذایی خواهد بود. در برخی موارد، این می تواند نشانه ای از مشکل سلامت روان باشد، بنابراین مهم است که به روانشناس مراجعه کنید.

از رژیم های مد روز پرهیز کنید. در دام رژیم های غذایی مد روز نیفتید زیرا احساس شکست را در شما ایجاد می کند.

بسیاری از افراد برای کاهش وزن رژیم می گیرند، اما به یاد داشته باشید این لزوما نباید هدف شما باشد. تعیین چنین هدفی به این معنی است بیشتر وسوسه می شوید که راه های کوتاهی را انتخاب کنید. صرفاً لذت بردن از یک رژیم غذایی متعادل سلامت را بهبود می بخشد و وزن سالم محصول جانبی این امر خواهد بود.

طبیعی است که بعد از کمی تفریط احساس گناه کنید. یک میان‌وعده‌ شیک پشت میزتان، غذای آماده‌ جمعه‌ شب، یا انتخاب یک غذای پر کربوهیدرات و پرچرب وقتی با دوستان بیرون هستید، همگی باعث می‌شوند احساس بدی نسبت به خود داشته باشیم. همه ما گاهی اوقات افراط می کنیم. این زمانی است که درمان گاه به گاه به یک عادت روزانه تبدیل می شود که مشکلات ایجاد می شود. روی آن معطل نشوید، ادامه دهید.

ذهن تو و تو

آیا شما بزرگترین منتقد خود هستید؟ بسیاری از ما با آن صدای کوچک در پشت ذهن خود آشناییم که افکار ما را با شک و منفی پر می کند. مقایسه نامطلوب خود با دیگران یا تمرکز بر اشتباهات گذشته بسیار آسان است.

ترفند این است که این صدا را خاموش کنید. البته گفتن این کار آسان تر از انجام آن است، اما راه هایی برای مدیریت ذهن شما وجود دارد.

سعی کنید خود را با دیگران مقایسه نکنید

در این عصر رسانه های اجتماعی، مقایسه نامطلوب خود با دوستان و همکاران بسیار آسان است. مردم تمایل دارند نسخه بسیار فیلتر شده زندگی خود را در شبکه های اجتماعی پست کنند. این می تواند این تصور را ایجاد کند که زندگی آنها در مقایسه با شما عالی اند، در حالی که آنها در واقع مشکلات و نگرانی های مشابه را دارند.

 این یک مشکل اجتماعی است. ما با انتظاراتی بزرگ شده‌ایم که به شیوه‌ای خاص رفتار کنیم و جامعه بر اساس نظرات پیش‌فرض‌شده در مورد اینکه مردم چگونه باید نگاه، احساس و رفتار کنند، هدایت می‌شود. با این حال، تغییرات اجتماعی و فرهنگی در نگرش. فردیت در حال تبدیل شدن به جذابیت جدید است.

به عبارت دیگر خود بودن کافی است. احساسات خود را مخفی نگه ندارید. مشکلات تنها زمانی حل می شوند که مطرح شوند. صحبت با مردم قطعا می تواند کمک کننده باشد. 

نوشتن هر چیزی که به ذهن می رسد، درمانی باورنکردنی است. 

افکار منفی را از خود دور کنید

اگر افکار منفی دارید، مجبور نیستید شرایط را بپذیرید. آسان نیست، اما انجام کاری در مورد آن باعث می شود در دراز مدت احساس بهتری داشته باشید.

3-4 بار در روز برای یک دقیقه سکوت کنید و فقط نفس بکشید. وقتی سرعت تان را کم کنید و نفس بکشید، متوجه خواهید شد چگونه ذهن تان شروع به صحبت می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان