این رنگ ها در طبیعت نوروز شادی آفرین اند / به مکان هایی با این رنگ ها بروید

خط سلامت: افرادی که در نزدیکی فضاهای سبز زندگی می‌کنند، ناراحتی روانی کمتر و رفاه بیشتری دارند.

این رنگ ها در طبیعت نوروز شادی آفرین اند /  به مکان هایی با این رنگ ها بروید

فضای سبز و حضور در طبیعت به طور قابل توجهی بر آرامش روانی افراد تأثیر می گذارند و بسیاری از مردم ترجیح می دهند تا آنجا که ممکن است برای اوقات فراغت، ورزش، استراحت یا معاشرت در فضای باز قرار گیرند.

به گزارش خط سلامت فضای سبز و حضور در طبیعت با سلامت و رفاه افراد مرتبط است. چند مطالعه نشان داده اند افرادی که در طبیعت قرار می گیرند فواید روانی متعددی مانند کاهش استرس، شادی، بهبودی جراحی را دریافت می کنند و همچنین کاهش بیماری های عروقی، افزایش ورزش بدنی و بهبود سلامت روان روی می دهد.

مطالعه قبلی رابطه بین فضای سبز شهری و رفاه را مورد بررسی قرار داد و دریافت که افرادی که در نزدیکی فضاهای سبز زندگی می‌کنند، ناراحتی روانی کمتر و رفاه بیشتری دارند. افزایش قرار گرفتن در معرض یا تماس با محیط‌های طبیعی (مانند پارک‌ها، جنگل‌ها و باغ‌ها) با سلامت و رفاه بیشتر و بهتر مرتبط است. قرار گرفتن در معرض بصری با فضاهای سبز و گیاهان با افزایش احساسات مثبت مانند آرامش، راحتی و نشاط و همچنین کاهش احساسات منفی مانند تنش، افسردگی و استرس مرتبط است.

زندگی در فضاهایی با پوشش گیاهی کم یا بدون پوشش گیاهی می تواند منجر به رفتارهای منفی مانند تحریک یا خصومت شود. این رفتارهای منفی را می توان با احساسات منفی اضافی مانند ترس، ناامیدی و تنش تجربه کرد.

طبیعت و گیاهان تأثیر مثبتی بر حالت‌های فیزیولوژیکی مانند امواج مغزی، تغییرات ضربان قلب و روانی مانند احساسات و عواطف دارند.

رنگ ها این قدرت را دارند که احساسات ناخوشایند را به احساسات مثبت تبدیل کنند، احساسات را "همسطح" کنند و حالات متفاوتی را ایجاد کند. بر اساس برخی از مطالعات با تمرکز بر رفتار مشتریان گل فروشی، گل های قرمز بیشترین تاثیر و گل های زرد کمترین تاثیر را دارند.

چند مطالعه نشان داده اند رنگ قرمز در مقایسه با آبی و سبز عملکرد ذهنی را بهبود می بخشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان