خط خطی های روانی فرزندان والدین خشن و بداخلاق!

خط سلامت: استرس و رفتار خشونت آمیز پدر و مادر با رفتارهای مخرب کودک رابطه دارد. پژوهش ها نشان داده است استرس و رفتار خشونت آمیز والدین، احتمال خودزنی فرزند در سنین نوجوانی را افزایش می دهد.

خط خطی های روانی فرزندان والدین خشن و بداخلاق!

استرس والدین یک عامل خطر برای سلامت روان کودک به حساب می آید. پژوهش ها نشان داده است نرخ خودزنی در جمعیت نوجوانانی که والدین خشن و مضطرب داشته اند بیشتر است.

به گزارش خط سلامت یک مطالعه جدید نشان می‌دهد نوجوانان در صورت داشتن والدین خشن و مضطرب، در معرض خطر بیشتری برای خودزنی هستند.

استرس والدین و خودزنی نوجوان 

استرس و رفتار خشونت آمیز پدر و مادر با رفتارهای مخرب کودک رابطه دارد. محققان گزارش می دهند احتمال خودزنی در نوجوانانی که در سن 6 سالگی خصومت و منفی بافی والدین را تجربه کرده اند، دو برابر بیشتر از سایر نوجوانان است. محققان دانشگاه علم و صنعت نروژ در تروندهایم می‌گویند: استرس والدین تأثیرات منفی گسترده‌ای بر رشد کودک دارد و احتمال ایجاد مشکلات رفتاری را افزایش می دهد.

محققان داده‌های 759 نوجوان نروژی را در سنین 12، 14 یا 16 سال تجزیه و تحلیل کردند تا میزان خودآزاری در نوجوانان را تعیین کنند. همچنین والدین این نوجوانان به سؤالاتی در مورد سطح استرس خود در 6 سالگی کودک، میزان انزوا، افسردگی و سبک دلبستگی آن ها با فرزندشان پاسخ دادند.

نتایج نشان داد بین خودزنی در نوجوانی و رابطه ناسالم با والدین مضطرب در سن 6 سالگی، ارتباط وجود دارد.

خودآزاری برای نوجوانانی که از مهارت حل مساله برخوردار نیستند، راهی برای مقابله با درد عاطفی، غم، خشم و استرس است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان