این 12 علامت نشان می دهد زود پیر شده اید / کدامیک را دارید؟

خط سلامت: پیری زودرس در بعضی افراد تحت تاثیر برخی عادت‌ها و نداشتن روتین‌های مربوط به سلامتی اتفاق می افتد.

این 12 علامت نشان می دهد زود پیر شده اید / کدامیک را دارید؟

پیری زودرس در بعضی از افراد به دلیل سبک زندگی ناسالم یا مواجهه با عوامل محیطی مختلف است که فرآیند پیر شدن زودتر از موعد شروع می‌شود.

پیری زودرس با بالا رفتن سن و کاهش سرعت فرآیندهای درونی بدن ظاهر می شود و شاهد ظهور علائم پیری در پوست و سایر نقاط بدن خواهیم بود.

پیری زودرس و کندی در حرکت

پیری زودرس یکی از دغدغه های رایج در بین خیلی از افراد است. اگر در 40 سالگی سرعت راه رفتن شما کند می شود، ممکن است نشانه این باشد که سریعتر از حد معمول پیر می شوید. پیاده روی یکی از ساده ترین و بهترین ورزش هایی است که می توانید انجام دهید.

برای شروع یک برنامه پیاده روی، با 5 دقیقه در روز شروع کنید و تا 30 دقیقه افزایش دهید. سعی کنید تا 100 قدم در دقیقه کار کنید. برای آسان تر کردن این کار، کفش های پیاده روی کمکی بپوشید و با یک دوست راه بروید.

لکه های خورشیدی

لکه های قهوه ای خورشید اغلب روی صورت، دست ها و بازوها ظاهر می شوند. آنها شایع هستند، به خصوص برای افراد بالای 50 سال. بیشتر آنها بی ضرر هستند و به دلیل سال ها قرار گرفتن در معرض نور خورشید ایجاد می شوند.

استفاده از کرم ضد آفتاب

از کرم ضد آفتاب استفاده کنید و خود را در مقابل نور خورشید بپوشانید تا از بروز لکه های قهوه ای جلوگیری کنید. از قرار گرفتن در فضای باز بین ساعت 10 صبح تا 2 بعد از ظهر، زمانی که خورشید به شدت می تابد، خودداری کنید.

مشکلات حافظه

تغییرات خفیف حافظه با افزایش سن همراه است و می تواند از 40 سالگی شروع شود. ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا اسامی یا حقایق را به خاطر بیاورید یا به خاطر بیاورید که چرا به طبقه بالا رفتید. اما بیشتر موارد آلزایمر و سایر انواع زوال عقل تا سن 65 سالگی اتفاق نمی افتد. و زوال عقل بخشی طبیعی از پیری نیست .

چند راهکار برای کمک به تیز نگه داشتن ذهن:

غذای سالم بخورید

از نظر اجتماعی فعال بمانید

ورزش کنید

درد مفاصل

همه افراد با افزایش سن دچار سفت شدن مفاصل نمی شوند. اما با افزایش سن، احتمال ابتلا به آرتروز افزایش می یابد. مردان پس از 45 سالگی و زنان پس از 55 سالگی علائم را نشان می دهند. هیچ درمانی وجود ندارد، اما می توانید پیشرفت آن را کاهش دهید. حداقل یک ساعت ورزش در هفته می تواند کمک کننده باشد. تمرینات انعطاف پذیری، قدرتی و هوازی انجام دهید. اگر تازه ورزش می کنید، ابتدا به پزشک خود مراجعه کنید.

پوست خشک

پوست با افزایش سن چربی کمتری تولید می کند. ممکن است خشک و کسل کننده شود، به خصوص در بالای 40 سال. اما خشکی می تواند ناشی از کارهایی باشد که انجام می دهید (یا انجام نمی دهید).

چند راهکار برای جلوگیری از خشکی پوست:

حمام یا دوش کوتاه با آب گرم بگیرید.

پوست خود را به آرامی تمیز کنید و به خوبی مرطوب کنید.

مایعات فراوان بنوشید.

زمان زیادی را در هوای خشک سپری نکنید.

 اگر پوست شما هنوز خیلی خشک و خارش دار است، برای رد مشکلات پزشکی به متخصص پوست مراجعه کنید.

کبودی

زمانی که از 60 سالگی عبور می کنید این حالت بیشتر می شود. با افزایش سن پوست نازک تر می شود و چربی از دست می دهد. رگ های خونی شما نیز شکننده تر می شوند. حتی برخی داروها می توانند منجر به کبودی بیشتر شوند. اکثر کبودی ها بی ضرر هستند و خود به خود از بین می روند.

مشکلات بالا رفتن از پله ها

طبیعی است، با افزایش سن اغلب این اتفاق می افتد، می تواند به این معنی باشد که زیادی با سایر فعالیت های روزانه دست و پنجه نرم خواهید کرد. شاید به این دلیل است که شما به طور منظم ورزش نمی کنید. اگر چنین است، به آرامی بالا رفتن از پله را به برنامه خود اضافه کنید. همچنین ممکن است درد یا مشکلات تعادلی داشته باشید، یا دارو عامل این مشکل باشد. برای رد مواردی مانند مشکلات قلبی یا آرتریت به پزشک مراجعه کنید.

چربی دور شکم

با افزایش سن، چربی بدن به شکم منتقل می شود. این امر به ویژه برای زنان پس از یائسگی صادق است. مهم نیست که چه سنی دارید،چربی دور شکم می تواند با مشکلاتی مانند بیماری قلبی و دیابت نوع 2 همراه باشد. ورزش منظم و یک رژیم غذایی سالم بهترین راه برای حفظ تناسب اندام هستند.

قدرت دست

ممکن است متوجه شوید که دست‌هایتان باید سخت‌تر تلاش کنند تا یک شیشه را باز کنند، یا اینکه فرمان را محکم نگه دارید. قدرت گرفتن معمولاً در دهه 50 زندگی شروع به کاهش می کند. می توانید با بازی با خاک رس، فشار دادن توپ استرس یا فشار دادن آب از پارچه شستشو، دستان خود را قوی نگه دارید. اگر قدرت چنگ زدن خود را زود یا ناگهان از دست بدهید، می تواند نشانه ای از آرتریت، آسیب عصبی یا یک مشکل دیگر سلامتی باشد.

مشکلات بینایی

بعد از اینکه به 40 سالگی رسیدید، احتمالاً در دیدن چیزهای نزدیک، مانند خواندن منو، مشکل خواهید داشت. به آن پیرچشمی می گویند. گاهی اوقات، افزایش سن مشکلات جدی تری مانند گلوکوم، آب مروارید و دژنراسیون ماکولا را به همراه دارد.

برای کاهش ریسک مشکلات چشمی

از عینک آفتابی استفاده کنید که در برابر نور UVA و UVB محافظت می کند

سیگار نکشید

غذای سالم بخورید

ورزش کنید

برای معاینات سالانه به چشم پزشک مراجعه کنید

قاعدگی نامنظم

عادت ماهانه شما معمولاً در اواخر دهه 30 یا اوایل دهه 40 زندگی کمتر منظم می شود. این دوران قبل از یائسگی است، زمانی که به یائسگی منتهی می شود. بدن شما استروژن کمتری تولید می کند.

این بدان معناست که دوره های شما سبک تر و کوتاه تر می باشد یا کمتر رخ دهد. اگر دوره های قاعدگی شما به طور ناگهانی بسیار متفاوت یا دردناک شد، به خصوص در دهه 30 زندگی، با پزشک خود مشورت کنید. می تواند نشانه یائسگی زودرس باشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان