با این 2 روش افسردگی زنان را کاهش دهید

خط سلامت: افسردگی پس از زایمان، یکی از اختلالات خلقی شایع است که زنان در طول بارداری یا پس از زایمان آن را تجربه می کنند. برخی تغییرات ساده در سبک زندگی، علایم افسردگی پس از زایمان را کاهش می دهد.

با این 2 روش افسردگی زنان را کاهش دهید

افسردگی پس از زایمان، یکی از انواع فرعی افسردگی است. پژوهش ها نشان داده است این اختلال خلقی، نسبتا شایع است و عواملی نظیر : دوره بارداری پر استرس وسابقه ابتلا به مشکلات روانی، علایم افسردگی پس از زایمان را تشدید می کند.

به گزارش خط سلامت اگر چه درمان افسردگی پس از زایمان، مستلزم مراجعه به روانشناس بالینی و در پاره ای از موارد مصرف داروهای ضد افسردگی است؛ با این حال مشخص شده است ایجاد تغییرات مثبت در سبک زندگی، علایم این بیماری خلقی را کاهش می دهد.

افسردگی پس از زایمان چگونه کاهش می یابد؟

افسردگی پس از زایمان را می توان با اصلاحاتی در سبک زندگی مدیریت کرد. بر اساس یک مطالعه جدید که رابطه بین بودن در فضای سبز و سلامت روان را بررسی می کرد، مشخص شد: مادرانی که در مناطق سرسبز زندگی می کنند، کمتر در معرض افسردگی پس از زایمان قرار دارند.

این مطالعه که روی سوابق پزشکی بیش از 415000 مادر انجام شد، نشان داد کسانی که در مناطق شهری با پوشش درختی بیشتر زندگی می‌کنند، در مقایسه با زنان محله‌های کمتر سبز، به طور بالقوه از سلامت روان بیشتری برخوردارند.

افسردگی پس از زایمان و ورزش

فعالیت بدنی در فضای سبز، خصوصا پیاده روی، اثرات مثبت فضای سبز بر سلامت روان را بیشتر می کند. پیاده روی در فضای سبز، برای کسانی که تازه مادر شده اند، در حفظ سلامت روان و کاهش خطر ابتلا به افسردگی پس از زایمان موثراست. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان