این میوه انرژی بخش را هر روز بخورید

خط سلامت: موز به عنوان منبع عالی پتاسیم شناخته شده است، به طوری که یک موز متوسط ​​با 422 میلی گرم موجود است.

این میوه انرژی بخش را هر روز بخورید

موز منبع خوبی از کربوهیدرات است سوخت اصلی بدن برای تولید انرژی است . مقاله‌ای در سال ۲۰۱۹ در مجله علوم و فناوری غذایی نشان داد موز همچنین حاوی ویتامین‌های B مانند ویتامین‌های B3، B6 و B12 است که به آنزیم‌های بدن کمک می‌کند تا انرژی را از کربوهیدرات‌هایی که می‌خورید آزاد کرده و در دسترس قرار دهند.

به گزارش خط سلامت موز می‌تواند بخشی از یک وعده غذایی یا میان‌وعده سالم باشد و زمانی که با چربی‌های سالم و یا پروتئین همراه باشد بهتر است از آن استفاده شود.

این به این دلیل است که کربوهیدرات‌ها سریع‌تر از پروتئین یا چربی هضم می‌شوند، بنابراین وقتی به تنهایی مصرف شوند، می‌توانند قند خون را افزایش دهند و سپس سقوط کنند. ترکیب یک موز با چربی یا پروتئین سالم - مانند یک مشت بادام یا یک فنجان ماست یونانی - به طولانی شدن انرژی موز کمک می کند و قند خون را ثابت نگه می دارد.

موز و پتاسیم

پتاسیم در تمام بافت های بدن وجود دارد و برای عملکرد طبیعی سلول ضروری است. برای داشتن قلب سالم نیز مهم است . رژیم غذایی DASH ، پروتکلی است که معمولاً برای افرادی که تشخیص داده شده یا در معرض خطر بیماری قلبی هستند توصیه می شود، دریافت پتاسیم از میوه ها و سبزیجات را توصیه می کند. موز راهی عالی برای تامین نیاز روزانه به پتاسیم است.

دریافت پتاسیم کافی در رژیم غذایی نیز به کاهش فشار خون کمک می کند . فشار خون بالا یکی از علل اصلی بیماری های قلبی عروقی است، بنابراین خوردن غذاهای حاوی پتاسیم در هر روز بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است.

ترکیب موز در غذاهایی مانند اسموتی ها و جو دو سر آسان است و می تواند حاوی میوه های دیگر و غلات کامل نیز باشد که سلامت قلب را تقویت می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان