علامت های افسردگی در مردان با زنان چه تفاوت هایی دارد؟ + 3 علامت مهم

خط سلامت : افسردگی در مردان و زنان هر دو شایع است اما زنان به افسردگی بیشتر مبتلا می شوند با این حال شناختن علامت های افسردگی در مردان از اهمیت زیادی برخوردار است.

علامت های افسردگی در مردان با زنان چه تفاوت هایی دارد؟ + 3 علامت مهم

افسردگی یک بیماری روانی رایج است که اغلب زن و مرد نمی شناسد و زندگی افراد را تحت تأثیر قرار می‌ دهد.

افسردگی علامت ضعف عاطفی یا شکست نیست بنابراین بجای انکار آن باید به فکر درمان بود زیرا با خود مشکلات بیشتری را به همراه می آورد .

 افسردگی مردان و زنان

مردان در تشخیص علائم افسردگی کمتر از زنان مهارت دارند. یک مرد به احتمال زیاد احساسات خود را انکار می کند، آن‌ها را از خود و دیگران پنهان می کند یا سعی می کند آن‌ها را با رفتارهای دیگر پنهان کند.

علاوه بر اینکه مردان علائم کلاسیک افسردگی مانند خلق و خوی افسرده، از دست دادن علاقه به کار یا سرگرمی‌ها، اختلالات وزن و خواب، خستگی و مشکلات تمرکز را تجربه می کنند، علائم افسردگی دیگر مانند خشم و سوء مصرف مواد را نیز تجربه می کنند.

افسردگی مردان و 3 نشانه مهم

دردهای بدنی 

گاهی اوقات افسردگی در مردان به صورت علائم فیزیکی مانند کمردرد، سردردهای مکرر، مشکلات خواب، اختلالات جنسی یا اختلالات گوارشی ظاهر می شود که به درمان عادی پاسخ نمی دهد.

خشم

خشم از تحریک پذیری، حساسیت به انتقاد، یا از دست دادن حس شوخ طبعی تا خشم در خیابان، عصبانیت کوتاه یا حتی پرخاشگری متغیر باشد. برخی از مردان بدرفتار یا کنترل کننده می شوند.

رفتار بی پروا

مردی که از افسردگی رنج می‌برد رفتارهای فرار یا رفتارهای پرخطر از خود نشان دهد، مانند دنبال کردن ورزش‌های خطرناک، رانندگی خطرناک و رابطه جنسی ناایمن. مردان افسرده بیش از حد الکل می نوشند، از مواد مخدر سوء یا شرط بندی استفاده می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان