استرس این منطقه از مغز را می کشد / جزیره استرس کجاست؟

خط سلامت: استرس کدام مناطق مغز را به طور استاندار فعال می کند و کدام یک از تست های استرس باعث ایجاد الگوهای فعال سازی مشابه خواهد شد.

استرس این منطقه از مغز را می کشد / جزیره استرس کجاست؟

استرس در افراد تغییرات روانی و فیزیکی ایجاد می کند ولی برخی از افراد بیشتر تحت تاثیر قرار می گیرند دانشمندان به دنبال آن هستند که جزیره استرس را شناسایی کنند.

به گزارش خط سلامت دانشمندان از آزمایش های مختلف برای بررسی اتفاقات مغز در افرادی که دچار استرس هستند، استفاده می کنند، اما مشخص نیست که روش های مختلف تحت فشار قرار دادن افراد تا چه اندازه با یکدیگر قابل مقایسه است.

 استرس و پردازش اطلاعات

 یک تیم از روانشناسان و زیست روانشناسان به بررسی استرس از طریق تصویر پردازی های مغناطیسی پرداخته و شروع به مقایسه این تصاویر با یکدیگر کردند. دکتر جولیا تیلور و پروفسور بورگ و پروفسور ولف در این مطالعه به هم کاری پرداختند.

دکتر تیلور می‌گوید می‌دانیم استرس بر کل مسیر پردازش اطلاعات یعنی توجه و حافظه فعال و حافظه طولانی مدت تاثیر گذار است اما تاکنون درباره اینکه این شرایط چگونه احساس استرس را ایجاد می کنند و چه اتفاقی در مغز می‌افتد اتفاق نظر وجود ندارد.

چگونه این اتفاق روی می‌دهد؟ در این مطالعه محققان به بررسی فعالیت مغز پرداخته و بر اساس ارزیابی و مقایسه این 31 مطالعه مختصات الگوی فعال سازی مطالعات قبلی را مقایسه کردند 1279 فرد وارد این مطالعه شده که هنگام استرس طیف وسیعی از مناطق مغز شان فعال بود، دکتر تیلور می گوید به نظر می رسد که این مناطق از مغز در استرس فعال اند.

مناطق مغز در استرس

به گفته محققان این منطقه که جزیره استرس نام دارد با درک درد، خود آگاهی و درک اجتماعی همراه است و اطلاعات احساسی، حسی و درونی را به هم می آمیزد، به گفته محققان فعال شدن این مناطق نشان می دهد افراد شرکت کننده در مطالعه توجه خود را به سمت روند های عاطفی هنگام استرس معطوف می کنند.

شکنج فرونتال تحتانی که وظیفه پردازش معنایی واژگان و حافظه فعال را به عهده دارد در استرس فعال است. بخش دیگری از این جزیره با حرکت و هماهنگی در ارتباط است که نقش آن در استرس مشخص نیست.

محققان می گویند حدس می زنیم که استرس حاد منجر به افزایش تنش عضلانی و آمادگی برای پاسخ به جنگ یا فرار شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان