روانشناسی عشق / 5 دلیل اصلی جدایی و طلاق

خط سلامت: رابطه زناشویی زمانی که دچار فراز و نشیب های تند و دائمی می شود زن و شوهر را دچار مخاطره کرده و آنان را به سمت طلاق عاطفی و جدایی سوق می دهد.

روانشناسی عشق / 5 دلیل اصلی جدایی و طلاق

رابطه زناشویی گاهی به بن بست می خورد و افراد راهی جز جدایی برای خود نمی بینند.

به گزارش خط سلامت دلایلی که باعث جدایی زن و شوهر ها می شود در این مطلب آورده شده است.

رابطه و نشانه هایی برای پایان

رابطه زمانی که دچار آسیب های شدید می شود بیشتر به سمت پایان پیش می رود. نشانه های زیر از مهم ترین دلایل جدایی زن و شوهر ها به حساب می آید.

مشکل در ارتباطات

 عدم وجود ارتباط معمولا اولین دومینویی است که سقوط می کند. ارتباط و گفتگو به اندازه هوا برای روابط ضروری است. بدون گفتگوی باز، صادقانه و منظم، سوء تفاهم ها مانند علف های هرز جوانه می زنند و به زودی خود را در پیچ و خارهای  کینه گیر افتاده می بینید.

چه رفتارهای خاموش و چه مشاجره های انفجاری، وقتی زوج ها در برقراری ارتباط موثر شکست می خورند، ناخواسته فاصله ای ایجاد می کنند که به سختی می توان از آن عبور کرد.

مسائل مربوط به اعتماد

عشق فقط در مورد لحظه های تپش قلب و ژست های عاشقانه نیست، بلکه در مورد اعتماد و احترام نیز هست. اگر ایمان شما به شریک زندگی متزلزل شود، عشق شروع به فروپاشی می کند.

فریب، حسادت، یا پنهانکاری اعتماد را مسموم می کند و باعث می شود هر دو طرف احساس ناامنی کنند و مورد بی مهری قرار گیرند.

اهداف متفاوت زندگی

گاهی دو نفر چیزهای کاملاً متفاوتی از زندگی می خواهند. یکی ممکن است رویای یک زندگی آرام در حومه شهر باشد، دیگری یک منظره شهری شلوغ. یکی ممکن است مشتاق بچه باشد در حالی که دیگری آزادی را گرامی می دارد. آشتی دادن این تفاوت ها بدون اینکه یک نفر احساس کند فداکاری های زیادی کرده است، همیشه آسان نیست.

از دست دادن صمیمیت

صمیمیت فقط در مورد جنبه فیزیکی رابطه نیست و صمیمیت عاطفی به همان اندازه حیاتی است. با گذشت زمان، کارهای روزمره و مسئولیت‌ها باعث می شوند که این ارتباط عاطفی فراموش شود. این عدم صمیمیت اغلب منجر به احساس تنهایی و قطع ارتباط در رابطه می شود.

 عدم رشد فردی

در نهایت، عشق باید به افراد کمک کند تا به عنوان یک فرد رشد کنند. با این حال، گاهی اوقات افراد خود را در رابطه ای خفه می کنند که رشد شخصی شان را فلج می کند. وقتی جاه‌طلبی‌ها، سرگرمی‌ها یا علایق شخص دائماً تحت الشعاع قرار می‌گیرد، عشق  به سرعت به رنجش تبدیل می شود.

به یاد داشته باشید، این دلایل از انبوهی از تجربیات زندگی گرفته شده اند و به هیچ وجه جامع یا جهانی نیستند. اگر در رابطه خود دچار مشکل هستید و نیاز به راهنمایی مناسب دارید، به دنبال کمک حرفه ای روانشناس بالینی  باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان