همسری با این 6 نشانه یعنی خوشبختی و شانس دو عالم

خط سلامت: انتخاب همسر مناسب در ازدواج یکی از مهم ترین مراحل برای شروع است زیرا انتخاب صحیح منجر به ازدواجی عاقلانه و منطقی می شود که پایداری بیشتری دارد.

همسری با این 6 نشانه یعنی خوشبختی و شانس دو عالم

انتخاب همسر باید بر طبق معیار و ملاک های مهم و اولویت بندی شده صورت بگیرد تا افراد از انتخاب خود در آینده پشیمان نشوند.

به گزارش خط سلامت معیارهایی برای انتخاب صحیح همسر وجود دارد که در این مطلب به آن پرداخته شده است.

انتخاب همسر و ملاک های تشخیصی

انتخاب همسر نباید صرفا بر پایه احساسات باشد زیرا احساسات اولیه در گذر زمان کمرنگ تر می شود. نشانه های زیر مهم ترین ویژگی های همسر و شریک زندگی مناسب است:

 غیبت نمی کند

غیبت کردن یعنی صحبت کردن درباره ی کسی که در اتاق نیست. وقتی کسی در مورد شخص دیگری برای شما غیبت می کند، می توانید روی آن حساب کنید که این شخص در زمانی که نیستید  درباره شما غیبت می کند. با درگیر شدن در شایعات، مسئولیت پذیری خود را به عنوان یک دوست قابل اعتماد کاهش می دهید.

شکایت نمی کند

وقتی از همه چیز شکایت می کنید ، از آب و هوا گرفته تا رژیم غذایی و وضعیت مالی و مشکلات خانوادگی خود، مردم را دور می کنید. افرادی که دائما در حال ایراد گرفتن هستند در زندگی منفی نگری را پرورش می دهند.

 باعث پیشرفت هستند

همسری را انتخاب کنید که هنگام شکست شما را بلند می کند و به رشد کمک می کند و زمانی که نیاز به شانه ای برای تکیه دادن دارید، می توانید روی او حساب کنید.

 زمانی که پاسخ شما "نه" است می پذیرند

ممکن است این احساس را داشته باشید وقتی دوستی از شما می‌خواهد در پروژه‌ای مشغول شوید یا با او به جایی بروید، همیشه باید «بله» بگویید.

بله گفتن همیشه کار ساز نیست زیرا باعث می شود دائما به فکر توجه به خواسته های دیگران باشید و از خود غافل شوید. کسانی که می توانید به آن ها به راحتی نه بگویید و آن ها پذیرش این مسئله را دارند بهترین کسانی هستند که می توانید در زندگی داشته باشید.

می توانید با آن ها بخندید

وقتی اشتباهی مرتکب می‌شوید، می‌خواهید ناپدید شوید و احساس شرم می کنید. یک همسر عالی دیدگاه متفاوتی را به شما نشان می دهد و به آنچه انجام داده اید یا گفته اید می خندد در این صورت آرامش از دست رفته باز می گردد.

 رها کردن افراد سرکوب گر

افراد برای مدت کوتاه یا طولانی در زندگی ما حضور دارند و همه آن ها چیزی را به زندگی ما می آورند. آیا متوجه شده اید که وقتی با افراد خاصی هستید، همیشه احساس خستگی یا ناامیدی می کنید؟ ممکن است از خود بپرسید آیا آن افراد واقعاً چیز شگفت انگیزی را وارد زندگی می کنند یا اینکه فقط آنجا هستند.

در این صورت بسیار مهم است که از خود بپرسید: "آیا من این شخص را در زندگی خود می خواهم یا بهتر است او را رها کنم؟"

رها کردن بسیار سخت به نظر می رسد، اما باید با خودتان زندگی کنید و نمی توانید از خود دور شوید. بنابراین، کنار گذاشتن افرادی که همیشه منفی صحبت می‌کنند برای حفظ خود است. همه ما در یک مقطع زمانی در زندگی به یک گوش شنوا و حمایت نیاز داریم و اگر اطرافیان نتوانند این کار را انجام دهند، زمان آن رسیده است که آن ها را کنار بگذارید.  برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان