بیماری سیاه را می شناسید ؟ / با افرادی که در تاریک ترین نقظه دنیا ایستاده اند چگونه رفتار کنیم

خط سلامت: آلزایمر را بیماری سیاه می نامند که با گذشت زمان پیشرفت می کند و هیچ درمانی ندارد. آلزایمر هم افراد مبتلا و هم خانواده آنان را تحت الشعاع قرار می دهد.

بیماری سیاه را می شناسید ؟ / با افرادی که در تاریک ترین نقظه دنیا ایستاده اند چگونه رفتار کنیم

آلزایمر نه تنها بر حافظه، بلکه بر ظرفیت تفکر، مهارت‌های ارتباطی، توانایی‌های خودمراقبتی و رفتار فرد نیز تأثیر می‌گذارد.

به گزارش خط سلامت بیماران آلزایمر با از دست دادن حافظه، مشکل در حل مسئله، مشکلات زبانی، همراه با احساس سردرگمی مواجه می شوند و نیاز به مراقبت بیشتر در منزل دارند.

آلزایمر و نقش مراقبتی

آلزایمر عملکردهای عادی زندگی را مختل می کند. این اختلال مغزی پیشرونده با حافظه، تفکر و رفتار فرد تداخل دارد. نقش مراقب بیمار آلزایمر بسیار مهم است و نیازی جدایی ناپذیر برای ارتباط موثر وجود دارد بنابراین یادگیری نکات زیر برای برقراری ارتباط با بیمار مبتلا به آلزایمر ایده خوبی است:

تقویت مهارت های ارتباطی

 بسیار مهم است که هنگام صحبت با بیمار آلزایمر تماس چشمی برقرار کنید. همچنین به یاد داشته باشید او را با اسمش خطاب کنید. هنگام برقراری ارتباط با بیمار آلزایمر، توجه به زبان بدن، لحن صدا و نحوه نگاه خود به طرف مقابل ضروری است.

تعامل

تعامل خوب کلید ارتباط موثر با بیمار آلزایمر است. تا جایی که می توانید گفتگوی متقابل را تقویت کنید. به یاد داشته باشید از نشانه‌های غیرکلامی مانند لمس، علاوه بر گفتار استفاده کنید.

همدلی

به شیوه ای مهربان، دلسوز و روراست رفتار کنید. هنگامی که با یک بیمار آلزایمر صحبت می کنید، دست او را بگیرید. حتی اگر فرد در درک با مشکل مواجه است، بسیار مهم است که مراقب نگرانی های او را پذیرا باشد. به بیمار اجازه دهید هر تصمیمی که می تواند بگیرد. اگر بیمار آلزایمری عصبانی شود، مراقب باید به خاطر داشته باشد که صبور باشد.

به طور موثر صحبت کنید

هنگام تعامل با بیمار آلزایمر، در مکالمه خود مستقیم و مشخص باشید. سعی کنید از صحبت کردن با آن ها با لحن کودکانه جلوگیری کنید.

 استفاده از منابع ارتباطی

مهم است به بیماران آلزایمر کمک کنید تا احساس ارتباط کنند. به راحتی می‌توانید عکس‌ها یا سایر نشانه‌های آشنا را برای بهبود گفتگو به بیماران نشان دهید.  این کار به آن ها کمک می کند تا مغز خود را تحریک کنند، حافظه را بهبود می بخشد و توانایی شناختی را طولانی می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان