3 تکنیک راهگشا برای مقابله با مقایسه خود با دیگران

خط سلامت: مقایسه خود با دیگران، یکی از مخرب ترین عادت هایی است که مانع از پیشرفت و رشد می شود. متوقف کردن مقایسه خود با دیگران، از طریق پیروی از چند راهکار ساده امکان پذیر است.

3 تکنیک راهگشا برای مقابله با مقایسه خود با دیگران

مقایسه خود با دیگران، یکی از مخرب ترین عادت هایی است که مانع از پیشرفت و رشد می شود. وقت گذرانی افراطی در شبکه های اجتماعی، میل به مقایسه خود با دیگران را افزایش می دهد.

به گزارش خط سلامت مقایسه خود با دیگران معمولا منجر به احساس حقارت و شرم می شود. افرادی که مدت زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذرانند، جایی که اکثر افراد در مورد آخرین موفقیت یا ماجراجویی هیجان انگیز خودصحبت می کنند، معمولا بیش از حد خود را بادیگران مقایسه می کنند و همین امر باعث می شود آن ها احساسات منفی مانند غم و ناامیدی را تجربه کنند. 

مقایسه خود با دیگران را چگونه متوقف کنیم؟

مقایسه خود با دیگران، منجر به احساس شرم، خشم و نارضایتی از زندگی می شود. برخی استراتژی ها برای کاهش مقایسه خود با دیگران عبارت است از:

دوست داشتن خود 

خود واقعی شما هیچ ایرادی ندارد، آن را دوست داشته باشید.

دقیقا همانی هستید که قرار است باشید. هیچ کس در این سیاره هرگز دقیقاً مانند شما نبوده است و هیچ کس در آینده نیز دقیقاً مانند شما نخواهد بود. اجازه ندهید هیچ کس دیگری شما را وادار کند غیر از این فکر کنید. وسوسه نشوید که دیگران چه کسانی هستند یا چگونه فکر می کنند،  روی اینکه چه کسی هستید تمرکز کنید. خود را دوست داشته باشید، این امر کلید اصلی سلامت روان و پیشرفت است.

دقیقاً همان جایی هستم که باید باشم

به خود بگویید: من دقیقاً همان جایی هستم که باید باشم. سعی کنید این عبارت را باور کنید. اکثر افراد سعی می کنند خود را در موقعیت هایی قرار دهند که آمادگی حضور در آن‌ها را ندارند. به چیزی که هنوز به آن نرسیده اید فکر نکنید. حواس تان به جایی باشد که الان هستید و از تک تک لحظات زندگی فعلی خود قدردانی کنید.

محدود کردن وقت گذرانی در فضای مجازی

زمانی را که در طول روز در شبکه های اجتماعی می گذرانید، محدود کنید (مخصوصاً زمانی که احساس ضعف دارید). رسانه‌های اجتماعی مقایسه‌های اجتماعی را به‌طور خطرناکی افزایش می دهند.

اگر به‌طور خاص احساس استرس، خستگی یا ضعف می‌کنید، در برابر انگیزه مقایسه‌ خود با دیگران آسیب‌پذیرتر خواهید بود. به خود یادآوری کنید که رسانه های اجتماعی دید بسیار محدودی از آنچه در زندگی افراد می گذرد نشان می دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان