زنان این مناطق زندگی فرزند اوتیسمی به دنیا می آورند

خط سلامت : اوتیسم در شهرهایی که هوای آلوده تری دارند بیشتر دیده می شود زیرا بر اساس پژوهش ها قرار گرفتن زنان باردار در معرض آلاینده ها با خطر ابتلا به اوتیسم رابطه دارد .

زنان این مناطق زندگی فرزند اوتیسمی به دنیا می آورند

اوتیسم یکی از بیماری هایی است که در دهه های اخیر ابتلا به آن در بین کودکان افزایش یافته است و روانشناسان هشدارهای زیادی را به خانواده ها در سراسر دنیا داده اند.

به گزارش خط سلامت مطابق با پژوهش های انجام گرفته ذرات سمی موجود در هوای آلوده شهرهای بزرگ ، از طریق پوست و تنفس وارد گردش خون مادران در دوران بارداری و شیردهی شده و علاوه بر به خطر انداختن سلامت مادران ، احتمال ابتلا به اختلالات طیف اوتیسم و آسم را در کودکان افزایش می دهد .

اوتیسم چیست؟ 

اختلالات طیف اوتیسم نوعی از اختلالات رشدی است که با مشکلات کلامی و ارتباطی قابل تشخیص است . مطابق تحقیقات انجام شده این اختلالات با افزایش رشد روبرو بوده و به ویژه در جوامع شهری با سبک زندگی پر استرس شیوع بیشتری گزارش شده است . فاکتورهای ژنتیکی و وراثتی در ابتلا به این بیماری نقش دارند .

 آخرین تحقیقات نشان می دهد علاوه بر ریسک فاکتورهایی مانند سن، تحصیلات و استعمال دخانیات در دوران بارداری ، آلاینده های محیطی نیز نقش مهمی در افزایش خطر ابتلا به اختلالات طیف اوتیسم در کودکان دارد به طوری که احتمال خطر ابتلا به بیماری های طیف درخودماندگی مانند اختلال آسپرگر و اوتیسم در مادران بارداری که ساعت های زیادی را در معرض آلاینده ها می گذرانند ، یک و نیم برابر بیشتر است .

همچنین ذرات سمی موجود در هوای آلوده مانند استایرن و کروم در این مطالعه یکی از فاکتورهای اصلی افزایش خطر ابتلا به اوتیسم شناخته شدند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان