10 رفتار که شما را دوست داشتنی و توی دل برو می کند

خط سلامت: افراد دوست داشتنی کسانی هستند که در هر جمعی مورد تحسین و توجه دیگران قرار می گیرند و دیگران شیفته اخلاق شان می شوند.

10 رفتار که شما را دوست داشتنی و توی دل برو می کند

افراد دوست داشتنی ویژگی های شخصیتی خاصی دارند که باعث ایجاد فضای مثبت و صمیمیت بیشتر می شود به همین دلیل دیگران کنارشان احساس راحتی دارند.

به گزارش خط سلامت افراد دوست داشتنی نشانه های ظریف شخصیتی دارند.

افراد دوست داشتنی و نشانه های شخصیتی

افراد دوست داشتنی به دلیل صرفا ظاهرشان نیست که تو دل برو و جذاب به نظر می رسندو بلکه آن ها شاخصه های رفتاری ویژه ای دارند که آن ها را خاص و متمایز می کند. اگر ویژگی های رفتاری زیر را دارید شما یک فرد دوست داشتنی هستید:

گوش دادن 

گوش دادن فعال فراتر از شنیدن حرف های دیگران است و در مورد مشارکت کامل، نشان دادن همدلی و ارائه بازخورد در طول مکالمه است.

اکثر مردم می توانند بفهمند که چه زمانی واقعاً به آنچه می گویند علاقه مند هستید و چه زمانی منتظر نوبت خود برای صحبت هستید و این مسئله تفاوت را در نحوه درک آن ها از شما ایجاد می کند.

به گفته کارل راجرز، یک روانشناس مشهور، "وقتی کسی واقعا صدای شما را می شنود بدون اینکه قضاوتی درباره شما داشته باشد، بدون اینکه بخواهد مسئولیت شما را بپذیرد، بدون اینکه بخواهد شما را تحت تاثیر قرار دهد، احساس خوبی دارد.

گوش دادن فعال دقیقاً به این معناست: ایجاد یک فضای امن که در آن شخص دیگر احساس کند شنیده شده و درک می شود.

اصالت و اعتبار

مردم می توانند اصالت را احساس کنند. همانطور که کارل یونگ، یکی از تأثیرگذارترین روانشناسان قرن بیستم، یک بار گفت: "امتیاز یک عمر این است که آن چیزی شوید که واقعا هستید."

با واقعی بودن و صادق بودن نسبت به خود، ناخواسته خود را برای اطرافیان دوست داشتنی تر می کنید.

از نشان دادن آسیب پذیری نمی ترسید

آسیب‌پذیری اغلب به عنوان یک ضعف در نظر گرفته می‌شود، اما در واقعیت، یکی از قدرتمندترین ابزارها برای برقراری ارتباط با دیگران است.

با نشان دادن آسیب‌پذیری خود، به دیگران نشان می‌دهید که انسان بودن، نقص‌ها و مبارزه کردن، اشکالی ندارد.

این صداقت  شما را فوق‌العاده دوست‌داشتنی می کند، زیرا شما را قابل اعتماد می‌سازد. بنابراین از آسیب پذیری خود دوری نکنید و  آن را در آغوش بگیرید.

 همدل هستید

همدلی توانایی درک و به اشتراک گذاشتن احساسات دیگران است و این ویژگی است که شما را بسیار دوست داشتنی می کند.

با نشان دادن همدلی، به دیگران نشان می دهید که واقعاً به احساسات و تجربیات آن ها اهمیت می دهید.

 از "نه" گفتن نمی ترسید

ممکن است خلاف واقع به نظر برسد، اما «نه» گفتن در واقع می تواند شما را دوست داشتنی تر کند. یک تصور غلط رایج وجود دارد که موافق بودن همیشه باعث می شود مردم بیشتر ما را دوست داشته باشند. اما تعیین حد و مرز و دانستن اینکه چه زمانی باید «نه» بگویید باعث احترام دیگران برای شما می شود.

فردی که می تواند قاطعانه در برابر درخواست دیگری مقاومت کند، نه تنها قدرتمند تلقی می شود، بلکه در نتیجه در واقع مطلوب تر می شود.

مهربان هستید

مهربانی یک زبان جهانی است که همه آن را می فهمند و قدردانی می کنند. چه یک لبخند گرم باشد، چه یک دست یاری یا یک تعریف متفکرانه، اعمال محبت آمیز به میزان قابل توجهی دوست داشتنی بودن شما را افزایش می دهد.

با نشان دادن مهربانی به دیگران، محیط مثبتی ایجاد می کنید که مردم به طور طبیعی می خواهند بخشی از آن باشند.

قابل اعتماد هستید

قابل اعتماد بودن یک ویژگی است که اغلب نادیده گرفته می شود، اما در دوست داشتنی تر کردن شما بسیار مهم است.

افراد با اطمینان بالا در توانایی های خود به وظایف دشوار به عنوان چالش هایی برخورد می کنند که باید بر آن ها چیره شد تا تهدیدی که باید از آن ها اجتناب کرد. این کاملاً ماهیت قابل اعتماد بودن را در بر می گیرد.

 خودآگاه هستید

خودآگاهی توانایی شناخت و درک حالات، احساسات و انگیزه های خود است و در مورد تصدیق نقاط قوت و ضعف شما است و این ویژگی است که به میزان قابل توجهی دوست داشتنی بودن شما را افزایش می دهد.

خودآگاهی توجهی نیست که تحت تأثیر احساسات، واکنش بیش از حد و یا ایجاد افکار منفی قرار گیرد. در عوض، این یک حالت خنثی است که حتی در میان احساسات آشفته، بازتاب خود را حفظ می کند.

همیشه مثبت نگر نیستید

این ممکن است تعجب آور به نظر برسد، اما همیشه مثبت بودن لزوما دوست داشتنی نیست. داشتن طیف وسیعی از احساسات طبیعی و سالم است، و اذعان به آن شما را به هم مرتبط تر می کند.

با اجازه دادن به خود برای بیان طیف وسیعی از احساسات، صحت و عمق وجود خود را نشان می دهید.

این مسئله شما را دوست داشتنی تر می کند زیرا توانایی شما را در ارتباط با دیگران در سطح عمیق تر و واقعی تر نشان می دهد.

 سپاسگزار هستید

قدردانی یک ویژگی قدرتمند است که شما را دوست داشتنی تر می کند. قدردانی راهی است برای مردم برای قدردانی از آنچه دارند به جای اینکه همیشه به چیز جدیدی دست یابند به این امید که آن ها را شادتر کند. با ابراز قدردانی، به دیگران نشان می دهید که چیزها را بدیهی نمی گیرید. 

برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان