تعبیر 5 نوع رویا و پیام های مخفی آنها

خط سلامت: رویاها اطلاعات مفیدی در رابطه با ناخودآگاه فرد ارائه می دهند. درک معنای پشت پرده رویاها، یکی از ابزارهای اصلی روانکاوان برای بررسی ناهوشیار افراد بوده است.

تعبیر 5 نوع رویا و پیام های مخفی آنها

رویاها سعی دارند چه چیزی را به شما بگویند؟

رویاها بر اساس شخصیت، سن یا شرایط شخصی تعابیر متعددی دارند.

به گزارش خط سلامت رایج ترین رویاها عبارتند از: رویاهای اضطراب محور، رویاهای مربوط به برآورده شدن آرزو و  کابوس های متمرکز بر تنبیه شدن.

رویاها چه معنایی دارند؟

رویاها در سبک ها و اشکال مختلف وجود دارند.

رویاها تجاربی منحصر به فرد هستند. یک رویا بر اساس شخصیت، سن یا شرایط فرد تعابیر متعددی دارد. از دیدگاه روان پویشی زمانی که شما رویای خشونت آمیزی می بینید ( مانند آسیب دیدگی یا حمله) این رویا می تواند نشان دهنده جنگی باشد که شما با خودتان دارید، همچنین می تواند نماد تمایلات خود ویرانگر باشد.

پیام مخفی رویاها  

رویاها فیلم های کوتاهی هستند که توسط ناخودآگاه شما راه اندازی می شوند.

از آنجایی که هر کسی را که ملاقات می‌کنید درونی می‌کنید، هزاران بازیگر برای انتخاب دارید. وقتی سن و مبارزات فعلی خود را در نظر بگیرید، فیلمنامه رویای شما شروع به شکل گیری می کند.

رویاهای معروف

فهرست کردن انواع رویا، به دلیل کثرت آن ها غیرممکن است. با این حال در ادامه 4 نوع از معروف ترین انواع رویا را معرفی می کنیم: 

رویای اضطراب محور

دویدن، افتادن یا تعقیب شدن توسط یک غریبه، از تظاهرات رایج اضطراب هستند که باعث کابوس و دیگر رویاهای آزاردهنده می شود. نگرانی‌ها و ترس‌هایی که از آن‌ها اجتناب می کنید، شما را در خواب آزار می‌دهند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد مضطرب از خوابیدن اجتناب می کنند و به خود فشار می آورند تا بیدار بمانند.

رویای مربوط به تنبیه شدن

افرادی که بارها کابوس مجازات و تنبیه شدن را تجربه کرده اند، معمولا در سطح ناهوشیار با احساس گناه و  پشیمانی دست و پنجه نرم می کنند.

رویای تسکین دهنده

برخی از رویاها دوست داشتنی و ملایم هستند. مانند ملاقات مادربزرگ، این رویاها تلاشی برای آرامش و تسکین ذهن آشفته شما هستند.

رویای حل مسئله

رویاهای مربوط به حل مسئله کاربردی ترین رویاها هستند. شما با یک دوراهی روبرو می شوید و ناخودآگاه شما راه حلی ارائه می دهد. چنین رویاهایی معمولا الهام بخش هستند، زیرا به شما پاسخ هایی برای سؤالات فوری می دهند. به عنوان مثال، نوازندگان گاهی اوقات رویای ترکیب‌های موسیقی را می‌بینند، دانشمندان رویای پاسخ به آزمایش‌های گیج‌کننده، یا کارآفرینان رویای اختراعات جدید را تجربه می کنند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان