5 عادت ساکنان منطقه ای که حداقل 100 سال عمر می کنند

خط سلامت: طول عمر به عوامل مختلفی نظیر سبک زندگی،رژیم غذایی و تقویت سلامتی در افراد بستگی دارد.

 5 عادت ساکنان منطقه ای که حداقل 100 سال عمر می کنند

طول عمر یکی از موضوعات داغ این روزهای داشنمندان و محققین است که همگی به دنبال کلیدی برای افزایش طول عمر هستند.

به گزارش خط سلامت در بخشی از پاکستان که مردمان آن 100 سال عمر می کنند راز طول عمر خود را فاش کردند.

طول عمر و رازهای نگفتنی

طول عمر مردمان منطقه ای در پاکستان بیش از 100 سال گزارش شده است. در یک منطقه کوهستانی کمتر شناخته شده به نام دره هونزا، واقع در شمال پاکستان، به نظر می رسد که مردم از تمام مشکلات پزشکی سرپیچی می کنند.

این شهر عمدتاً محل زندگی مردم بوروشو و واخی است که برای قرن ها در روستاهای دورافتاده با حداقل امکانات رفاهی و امکانات اولیه بهداشتی  زنده مانده و رشد کرده اند. مطالعات نشان داده اند میانگین امید به زندگی در اینجا حدود 100 سال است .

در اینجا چند عادت جالب وجود دارد که به مردم هونزا کمک می کند عمر طولانی تری داشته باشند:

 دانه و روغن زردآلو مصرف می کنند

درخت زردآلو یکی از مهمترین محصولات محلی دره است. مطالعات نشان داده‌اند که دانه‌های زردآلو به مبارزه با سرطان و سایر منابع التهابی در بدن کمک می کنند که بخشی از آن به دلیل ترکیبی به نام آمیگدالین است. اکثر مردم در هونزا حداقل یک درخت زردآلو دارند و دانه های آن هر تابستان از داخل زردآلو برداشت می شود.

تقریباً هر غذای سنتی هونزای شامل روغن زردآلو است

فعال اند

مردم اینجا در طول زندگی خود سالم و فعال هستند، تا دوران پیری. دیدن افراد 80 ساله در خارج از خانه، حتی در زمستان بسیار معمول است. اعضای سالخورده خانواده هنوز گاوها و گوسفندان خود را به  چرا می برند، هیزم جمع آوری می کنند و سایر کارهای خانه را انجام می دهند.

آن‌ها همچنین در فعالیت‌های اجتماعی مانند «راجکی» شرکت می‌کنند که شامل تمیز کردن کانال‌های آب مرتفع هنگام رسیدن بهار است.

افراد محلی در هر سنی هر روز دوچرخه سواری می کنند، اسکیت می کنند و ورزش هایی مانند فوتبال و کریکت انجام می دهند.

 آب های طبیعی می نوشند

هونزا پر از ده ها یخچال طبیعی و چشمه ها است که همه آن ها در طول تابستان ذوب می شوند. برخلاف دیگر منابع آبی، این آب یخبندان به طور طبیعی توسط لایه‌هایی از یخ و سنگ فیلتر می‌شود و حاوی مواد معدنی گرانبها است. برخی استدلال می کنند که آب حاوی مواد معدنی کوارتز (سیلیکا) به شکل کلوئید است که به عنوان آنتی اکسیدان قوی در نظر گرفته می شود.

 غذاهای فرآوری شده نمی خورند

تقریباً هر تکه گوشتی که در هونزا خورده می شود از یک حیوان محلی است که اخیراً کشته شده است. مردم به ندرت غذاهای فرآوری شده می خورند و مطمئناً هیچ مکان فست فودی در اینجا نخواهید یافت. وعده های غذایی معمولاً روزانه در خانه به صورت تازه تهیه می شوند و تقریباً هر خانواده نوعی سبزی می کارد.

اسفناج به ویژه محبوب است و سایر غذاهای مورد علاقه مانند گوجه فرنگی و سیب زمینی به صورت محلی و ارگانیک رشد می کنند.

 ارزش های اجتماعی قوی دارند

محله‌ها و روستاها به هم چسبیده‌اند و مردم هونزا از یکدیگر مراقبت می‌کنند، به‌ویژه اعضای قدیمی‌تر جامعه. خانه سالمندان در اینجا وجود ندارد. بزرگان بسیار مورد احترام و توجه خانواده ها هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان