این کودکان در نوجوانی اختلالات خوردن می گیرند

خط سلامت: کودکان نوپایی که تمایل زیادی به غذا خوردن دارند، در دوران نوجوانی بیشتر از همسالان در معرض ابتلا به اختلالات خوردن هستند.

این کودکان در نوجوانی اختلالات خوردن می گیرند

کودکان نوپایی که تمایل زیادی به غذا خوردن دارند، در دوران نوجوانی بیشتر از همسالان در معرض ابتلا به اختلال خوردن  هستند. نتایج تحقیقات نشان می‌دهد، نوجوانانی که در کودکی به غذا علاقه مندی شدید نشان می‌دادند، تقریباً سه برابر بیشتر از همسالان خود علائم پرخوری را گزارش می کنند.

به گزارش خط سلامت محققان در مجله The Lancet Child & Adolescent Health گزارش دادند کودکان 4 و 5 ساله با میل شدید به غذا خوردن، در سنین 12 تا 14 سالگی بیشتر احتمال دارد به برخی از انواع اختلالات خوردن مبتلا شوند.

کودکان چگونه به اختلال خوردن مبتلا می شوند؟

کودکانی که نسبت به غذا واکنش شدیدی نشان می دهند ( یعنی میل شدید به خوردن غذا دارند، غذا را بو می کنند و مزه آن را به شیوه ای دقیق توصیف می کنند)، بیشتر احتمال دارند در نوجوانی به اختلالات خوردن ( پرخوری) مبتلا شوند.

ایوون درکس، محقق از موسسه اپیدمیولوژی و مراقبت های بهداشتی دانشگاه کالج لندن، گفت: اگرچه مطالعه ما نمی تواند علیت را ثابت کند، ولی یافته ها نشان می دهد واکنش شدید به به غذا یکی از عوامل خطر برای شروع اختلال خوردن در نوجوانی است.

رابطه اشتهای دوران کودکی و پرخوری در نوجوانی

در یک مطالعه، محققان داده‌های 3670 جوان در بریتانیا و هلند را تجزیه و تحلیل کردند تا ببینند چگونه اشتها در اوایل دوران کودکی با اختلالات خوردن در نوجوانی مرتبط است.

نتایج نشان می دهد کودکان نوپا با واکنش پذیری بالا به غذا 47 درصد بیشتر احتمال دارد علائم پرخوری را داشته باشند.

چه کودکانی در معرض بی اشتهایی عصبی هستند؟

محققان همچنین دریافتند  کودکانی که تمرکز افراطی بر غذا دارند،  16 درصد بیشتر احتمال دارد در دوران نوجوانی به غذا خوردن محدود مبتلا می شوند و برای کاهش وزن یا جلوگیری از افزایش وزن، مصرف غذا را به شدت کاهش دهند.

پیشگیری از اختلالات خوردن

محقق موسسه اپیدمیولوژی و مراقبت های بهداشتی دانشگاه کالج لندن، گفت: این یافته ها به کودکان کمک می کند تا هنگام بلوغ از اختلالات خوردن جلوگیری کنند.

این محقق می‌گوید: به‌محض بروز اختلالات خوردن، درمان مؤثر آن‌ها سخت‌تر می‌شود، بنابراین بهتر است در وهله اول از بروز آن‌ها جلوگیری شود. والدین می توانند با فراهم کردن یک محیط غذایی سالم برای کودکان نوپا به پیشگیری از اختلالات خوردن کمک کنند.

محیط غذایی سالم محیطی است که در آن غذای سالم در دسترس باشد. ارائه غذای مغذی در زمان های تعیین شده برای خوردن وعده اصلی غذا و میان وعده به کودک کمک می کند به اندازه غذا بخورد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان