این 6 علامت نشان می دهد برای خودتان ارزش قائل نیستید

خط سلامت: زبان بدن افراد نشانه هایی از احساسات و افکار آن ها را به طور نامحسوسی نشان می دهد با این نشانه که این بار روانشناسان ارائه کرده اند می توانید احساس افراد را به خودشان بفهمید.

این 6 علامت نشان می دهد برای خودتان ارزش قائل نیستید

زبان بدن شامل ژست ها و حرکاتی است که افراد ناخودآگاه آن ها را نشان می دهند که هر کدام از آن ها معانی خاصی دارد.

به گزارش خط سلامت افرادی که خود ارزشمندی پایینی دارد زبان بدن منحصر به فردی دارند.

زبان بدن و خودارزشمندی پایین

زبان بدن با احساسات و ویژگی های شخصیتی افراد همخوانی دارد. افرادی که خود ارزشمندی پایینی دارند و ارزش کمی برای خود قائل هستند اعتماد به نفس پایینی دارند و احساسا ناامنی دائمی دارند . این افراد معمولا رفتارهای حرکتی خاصی دارند که در زیر به آن ها اشاره شده است:

 خود لمسی مداوم

آیا تا به حال متوجه شده اید برخی افراد به طور مداوم خود را هنگام صحبت کردن لمس می کنند ؟ مانند مرتب کردن موهایشان، دست زدن به لباس هایشان یا دست زدن به صورتشان. این چیزی بیش از یک تیک عصبی است.این نشانه ظریفی از خود آرامی است، راهی برای مقابله با ناراحتی درونی. وقتی شخصی نسبت به خود احساس ناامنی می کند، اغلب سعی می کند با این اعمال کوچک خود را آرام کند.

این اعمال بیشتر ناخودآگاه هستند. افرادی که ارزش خود را پایین می دانند، بدون اینکه متوجه باشند این کارها را انجام می دهند.

شانه های افتاده

وقتی نسبت به آنچه که هستیم احساس خوبی نداریم، ایستادن و افتخار کردن واقعاً سخت است. ما تمایل داریم خود را کوچکتر کنیم و سعی کنیم خودمان را کوچکتر کنیم و کمتر قابل توجه باشیم. این یک راه ناخودآگاه برای پنهان شدن از جهان است، برای اینکه توجه را به خود جلب نکنیم.

اجتناب از تماس چشمی

اجتناب از تماس چشمی نشانه کلاسیک ناامنی است. وقتی نسبت به خود احساس خوبی نداریم، می ترسیم که دیگران نسبت به خود شک و ترس ما را ببینند. بنابراین، ما به دور نگاه می کنیم.

 وضعیت بدن بسته

آیا می‌دانستید زبان بدن می‌تواند بر سطح هورمون‌ها تأثیر بگذارد؟ تحقیقات نشان داده است که اتخاذ یک وضعیت باز و گسترده می تواند سطح تستوسترون (هورمون مرتبط با اعتماد به نفس) را افزایش دهد و سطح کورتیزول (هورمون استرس) را کاهش دهد .از طرف دیگر، وضعیت بسته و منقبض می تواند دقیقا برعکس باشد.

تکان دادن بیش از حد سر

وقتی دائماً سر تکان می‌دهید، حتی زمانی که لزوماً موافق نیستید یا آنچه را که گفته می‌شود درک نمی‌کنید، این یک تلاش ناخودآگاه برای راضی کردن دیگران است تا به آن ها نشان دهید که با هم طرف هستید.

این نیاز به اعتبار سنجی ثابت نشانه واضحی از خودارزش پایین است. این نشان می دهد که افراد برای نظرات دیگران بیشتر از نظرات خود ارزش قائلند و از ابراز وجود می ترسند.

 نداشتن حالت چهره

آیا تا به حال با کسی صحبت کرده اید که خالی و بی تفاوت به نظر می رسد؟ وقتی به خود اطمینان ندارید، تمایل دارید احساسات خود را سرکوب کنید. به همین دلیل لبخندها، اخم ها، تعجب یا شادی یا غم خود را مهار می کنید. مثل این است که می‌خواهید خود واقعی‌تان را از دنیا پنهان کنید، از ترس قضاوت یا سوءتفاهم. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان