روانشناسی شخصیت / همسر لجباز را با این 4 راه آسان خلع سلاح کنید

خط سلامت: لجبازی یک ویژگی شخصیتی است که با عدم تمایل به تغییر نظر یا تصمیم مشخص می شود. با استفاده از چند تکنیک ساده آسیب ناشی از لجبازی کنترل می شود.

روانشناسی شخصیت / همسر لجباز را با این 4 راه آسان خلع سلاح کنید

لجبازی یک ویژگی شخصیتی است که با عدم تمایل به تغییر نظر یا تصمیم مشخص می شود.

به گزارش خط سلامت هر فرد دارای الگوهای فکری و رفتاری مشخصی است که اغلب به عنوان ویژگی های شخصیتی تعریف می شود. یکی از این ویژگی های شخصیتی لجبازی است.

لجبازی چگونه شکل می گیرد؟

لجبازی با عدم تمایل به تغییر نظر یا تصمیم گیری مشخص می شود. افراد لجباز بسیار انعطاف ناپذیر هستند و معمولا نسبت به احساسات دیگران بی توجه اند. معمولا پشت لجبازی حجم بزرگی از پرخاشگری نهفته است.

افراد لجباز معمولا با احساس حقارت و عزت نفس پایین دست و پنجه نرم می کنند. در حقیقت احساس حقارت با لجبازی پوشانده می شود. 

آسیب های ناشی از لجبازی

از طغیان های خشم گرفته تا تحمیل عقاید خود به دیگران، لجبازی به طرز مشهودی آزاردهنده است. در موارد شدید، لجبازی زندگی روزمره و رشد و توسعه کلی فرد را مختل می کند.

راه هایی برای مقابله با لجبازی

دکتر ایشیتا موکرجی- Ishita Mukherjee- روانشناس ارشد، 4 راه را برای تعامل با افراد لجباز ذکر می کند:

ملایم و آرام باشید

هنگام مکالمه با افراد لجباز به آرامی صحبت کنید و صبور باشید.

مسائل را به تدریج مطرح کنید

هنگام صحبت کردن با یک فرد لجباز اطمینان حاصل کنید که مکالمه به بخش های کوچک تقسیم شده است. این به فرد لجباز کمک می کند دیدگاه شما را درک کند.

دلیل لجبازی را از آنها بپرسید

مؤدبانه از آنها دلیل لجبازی را بپرسید. این امر آنها را به خودآگاهی می رساند و به آنها کمک می کند تا در مورد رفتار خود فکر کنند.

به نظرات آنها توجه کنید

برای افراد لجباز شنونده خوبی باشید. این که یک فرد لجباز است، دلیل بر این نمی شود که دایما اشتباه کند. سعی کنید دلایل تاکید افراد لجباز بر یک نکته خاص را درک کنید. کاری کنید که احساس کنند شنیده شده و مورد احترام هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان