با این علامت ها تشخیص می دهید چه کسی دوست تان دارد یا ندارد

خط سلامت: زبان بدن و نحوه حرف زدن یک فرد، سرنخ های مهمی در رابطه با میزان علاقه یا بی علاقگی یک فرد، نسبت به ادامه رابطه نشان می دهد.

با این علامت ها تشخیص می دهید چه کسی دوست تان دارد یا ندارد

زبان بدن نقش مهمی در شکل گیری روابط دارد.  با بررسی دقیق نشانه های زبان بدن و نحوه حرف زدن یک فرد، امکان پیش بینی انگیزه و رفتار فراهم می شود.

به گزارش خط سلامت انسان ها اغلب سیگنال‌های کلامی و غیر کلامی را در روابط خود ارسال می کنند، بررسی دقیق نشانه های زبان بدن کمک می کند به خوبی متوجه شوید که آیا طرف مقابل تان به شما علاقه مند است یا خیر؟

زبان بدن ؛ کلیدی برای کشف حقیقت

زبان بدن و نحوه حرف زدن یک فرد اطلاعات مهمی در رابطه با آن فرد ارائه می دهد. اگر می خواهید بدانید طرف مقابل تان به شما علاقه مند است یا خیر، زبان بدن او را با دقت بیشتری بررسی کنید.

تشخیص اینکه آیا طرف مقابل تان به شما علاقه مند است یا خیر، در اولین قرار ملاقات دشوار است، اغلب به این دلیل که هیچ کس نمی خواهد در ابتدای رابطه بی ادب رفتار کند.

همچنین، اغلب افراد در روزهای اول آشنایی خود را خیلی علاقه‌مند نشان نمی دهند، چراکه احتمال طرد شدن وجود دارد؛ بنابراین انسان ها اغلب روابط خود را با افرادی ادامه می دهند که نشانه‌های کلامی و غیر کلامی مبهم برای رمزگشایی ارسال می‌کنند.

چگونه بفهمیم کسی به ما علاقه دارد؟

به طور کلی، افراد علاقه مند تمایل بیشتری به ادامه گفتگو، توجه، نزدیک شدن و لمس کردن دارند. در مقابل، افرادی که به شما علاقه ندارند به گفتگو پایان می‌دهند، شما را نادیده می‌گیرند، دور می‌شوند و از دست دادن خودداری می‌کنند.

نشانه های کلامی

طبق گفته فیختن، تاگالاکیس، جاد، رایت و امسل (1992)، افراد در سطح مکالمه روزانه با دادن پاسخ های باز، صحبت در مورد موضوعات شخصی و اظهار موافقت یا مخالفت به شریک گفتگوی خود علاقه نشان می دهند. تعریف  کردن از ظاهر یا سایر خصوصیات و شوخی کردن برای تشخیص علاقه عاشقانه به کار می رود.

در مقابل، نتایج نشان داده است افراد با تغییر موضوع و پرداختن به موضوعات سطحی  بی‌علاقگی را نسبت به مکالمه روزانه نشان می‌دهند. افراد معمولا برای نشان دادن واضح‌تر بی‌علاقگی‌شان، دروغ می‌گویند یا بهانه می‌آورند، پاسخ‌های بسته می‌دهند ( بله، خیر) و به گفتگو پایان می‌دهند.

در زمینه قرار ملاقات، افراد با رد دعوت و بیان اینکه قبلاً یک شریک عاشقانه داشتند، بی علاقگی را به اشتراک می گذارند.

در مجموع، یافته‌ها یک الگوی مکالمه واضح را نشان می‌دهند. وقتی کسی تا حدی به شما علاقه مند است، مکالمه را ادامه می دهد. وقتی بی‌علاقه هستند، راهی پیدا می‌کنند تا در عوض آن را کنار بگذارند و به مکالمه پایان دهند.

نشانه های غیرکلامی

محققان دریافتند افراد از طریق ارتباط غیرکلامی، به ویژه زبان بدن و تمایل به گرفتن دست طرف مقابل، علاقه خود را نشان می دهند. طبق تحقیقات، افراد با برقراری تماس چشمی، لبخند زدن و گرفتن دست طرف مقابل به تعاملات علاقه نشان می دهند. 

همچنین افراد از طریق نشانه های غیرکلامی نیز بی حوصلگی و بی علاقگی را نشان می دهند. برخلاف رفتارهای فوق، افراد بی‌علاقه خمیدگی، دور شدن، خمیازه کشیدن، نگاه کردن به دور و بی‌قراری را نشان می دهند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان