چگونه بر وسوسه های تان غلبه کنید ؟

خط سلامت: رفتار هر فرد عمیقاً احساسات او را تحت تاثیر قرار می دهد و به طور قابل توجهی بر کیفیت زندگی تأثیر می گذارد.

چگونه بر وسوسه های تان غلبه کنید ؟

رفتار و نحوه تفکر با یکدیگر رابطه متقابل دارند، به این صورت که افکار فرد، رفتار او رقم می زند و مجموع رفتارهای یک فرد به شیوه تفکر نیز تاثیر می گذارد.

به گزارش خط سلامت محققان در تلاش برای پاسخ گویی به این سوال که " چه چیزی باعث می شود یک فرد اغلب رفتاری معقولانه و سالم داشته باشند؟"، به نتایج جالبی دست یافتند.

رفتار سالم چه رابطه با سبک زندگی دارند؟

رفتار سالم و معقولانه منجر به شکل گیری عادت های سازنده و سبک زندگی سالم می شود. اما چه چیزی یک فرد را برای انجام رفتار درست، هرچند سخت، برانگیخته می کند؟

چه چیزی باعث می شود برخی افراد به یک رژیم غذایی سالم و فعالیت بدنی اولویت دهند، در حالی که برخی دیگر این کار را نمی کنند؟ چه عواملی باعث می شود برخی از افراد درگیر مصرف مواد مخدر، الکل و رفتارهای جنسی پرخطر شوند، در حالی که برخی دیگر از چنین رفتارهایی دوری کنند؟ 

پاسخ به این سؤالات پیچیده است. مجموعه متنوعی از پژوهش های علمی، عوامل اجتماعی متعدد و استعدادهای ژنتیکی را مسئول تمایل فرد برای انجام رفتار درست می دانند.

رفتار های ناسالم و میل به انجام آن ها

اغلب افراد انگیزه‌های ناسالم را تجربه می‌کنند؛ میل به خوردن غذای ناسالم، میل به تماشای زیاد تلویزیون، میل به سیگار کشیدن یا وسوسه غلت خوردن در رختخواب به جای دویدن صبحگاهی.  برخی افراد اغلب تسلیم این انگیزه های منفی و مخرب می شوند.

چرا رفتارهای ناسالم را تجربه می کنیم؟

انسان به دلیل ترکیبی از عوامل روانی و محرک‌های اجتماعی- فرهنگی، با تمایلاتی مواجه می‌شود که برای سلامتی مضر هستند.

با توجه وجود وسوسه های منفی، پاسخ به این سوال مهم است که چگونه انسان می تواند تکانه ها و وسوسه های ناسالم خود را نادیده بگیرد؟

چگونه به وسوسه های منفی غلبه کنیم؟

آموزه های روانشناختی و فلسفی ما را تشویق می کند که صرفا نظاره گر حباب به ظاهر بی پایان افکار، تکانه ها، امیال و احساساتی باشیم که لحظه به لحظه تجربه کنیم. هدف این تمرین تشخیص این است که  افکار و احساسات، هویت واقعی شما نیستند و وسوسه های منفی انقدر قدرت ندارند که رفتار فرد را کنترل کنند. این آموزه های در حقیقت می گویند افکار و تمایلات منفی خود را جدی نگیرید.

تشخیص اینکه تکانه‌ها و وسوسه های ناسالم گذرا هستند، باعث می شوند قدرت آن ها در جهت کنترل رفتارهای انسان کاهش یابد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید.

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان