با این 10 نکته اطرافیان تان را بهتر درک می کنید

خط سلامت: رابطه پیوندی برای گسترش ارتباطات انسانی است. تقویت رابطه باعث می شود افراد موثرتر بر دنیای اطراف خود تاثیر بگذارند.

با این 10 نکته اطرافیان تان را بهتر درک می کنید

تقویت رابطه نیاز به یادگیری اصول حفظ رابطه دارد تا افراد بتوانند پیوند های صحیح تر و بهتری با دیگران داشته باشند.

به گزارش خط سلامت در این مطلب اصول تقویت رابطه ذکر شده است.

رابطه و اصول تقویتی

رابطه برقرار کردن با دیگران نیازمند برخورداری از اصول برقراری رابطه است تا افراد بتوانند روابط موفق تری برای زندگی شخصی خود شکل دهند.

علم روانشناسی گنجینه ای از بینش های زیر را ارائه می دهد تا به افراد برای برقراری روابط موثر کمک کند:

مشاهده زبان بدن : زبان بدن یک ارتباط دهنده خاموش و در عین حال قدرتمند است. این جالب است که چگونه یک تغییر ساده در وضعیت بدن یا یک حالت زودگذر صورت حجم زیادی از احساسات یا نیات یک فرد را نشان می دهد.

به وضعیت بدنی (باز در مقابل بسته)، حرکات (شوق در مقابل عصبی)، حالات چهره و تماس چشمی توجه کنید. هر یک از این نشانه‌های غیرکلامی می‌تواند سرنخ‌هایی را در مورد آنچه واقعاً فکر یا احساس می‌کند ارائه دهد.

گوش دادن فعال و همدلی را تمرین کنید : گوش دادن واقعی به کسی - فراتر از شنیدن کلماتی که می گویند - به همدلی و علاقه واقعی برای درک دیدگاه او نیاز دارد. با تمرکز کامل روی گوینده، توجه به لحن صدا و پرسیدن سؤالات باز برای عمیق تر شدن در افکار و احساسات، در گوش دادن فعال شرکت کنید.

موقعیت را در نظر بگیرید : رفتار افراد اغلب تحت تأثیر محیط و موقعیت آن ها قرار می گیرد. خواه یک محیط رسمی مانند محل کار باشد یا یک گردهمایی گاه به گاه در میان دوستان، زمینه به طور قابل توجهی بر نحوه بیان افراد تأثیر می گذارد. این را در هنگام تفسیر اعمال و گفتار آن ها در نظر داشته باشید.

شناسایی احساسات جهانی : روانشناسی شش احساس جهانی را شناسایی می کند: شادی، غم، خشم، ترس، تعجب و انزجار. آشنایی با این احساسات و عبارات معمول آن ها می تواند بینشی در مورد وضعیت ذهنی افراد ارائه دهد. به عنوان مثال، یک لبخند واقعی در مقابل یک لبخند اجباری پیام های کاملا متفاوتی را منتقل می کند.

به تغییرات رفتاری توجه کنید : تغییرات ناگهانی در رفتار، مانند اجتناب از تماس چشمی یا تغییر لحن صدا، می تواند نشان دهنده ناراحتی یا تغییر در وضعیت عاطفی باشد. مشاهده این تغییرات به شما سرنخ هایی در مورد آنچه ممکن است احساس یا سعی در انتقال آن داشته باشد به شما می دهد.

از تکنیک Mirroring استفاده کنید : انعکاس زبان بدن، حرکات و الگوهای گفتار یک فرد حس ارتباط و درک را ایجاد می کند. این شکل ظریف از تقلید به شما کمک می کند تا با تقویت تعامل همدلانه‌تر، از دیگران بهتر عمل کنید.

شهود خود را تقویت کنید : شهود آن احساس درونی است که اغلب ما را در درک دیگران بدون نیاز به استدلال آشکار راهنمایی می کند. اعتماد به غرایز، در حالی که شواهد قابل مشاهده را نیز در نظر می گیرید، توانایی شما را در خواندن احساسات افراد افزایش می دهد.

انگیزه ها و نیازها را تجزیه و تحلیل کنید : درک اینکه چه چیزی باعث می شود یک فرد  ارزش ها، اهداف، ترس ها و نیازهای او و- بینش عمیقی در مورد رفتار و نحوه برقراری ارتباط موثر با آن ها ارائه دهد. این درک به شما کمک می کند تا واکنش‌های آن‌ها را پیش‌بینی کنید و تعاملات خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

صبر و فروتنی به خرج دهید : خواندن احساسات افراد مهارتی است که نیازمند زمان، تمرین و شناخت محدودیت های آن است. تعاملات را با ذهنی باز و مایل به یادگیری و انطباق بر اساس بازخوردها و نشانه هایی که از دیگران دریافت می کنید، داشته باشید.

تمرین کنید و از تجربه بیاموزید : مانند هر مهارتی، هنر خواندن افراد با تمرین و تفکر بهبود می یابد. در تعاملات متنوع شرکت کنید، موفقیت ها و اشتباهات خود را تامل کنید و از دیگران بازخورد بگیرید. گسترش مداوم دانش خود در روانشناسی، زبان شناسی و ارتباطات همچنین توانایی شما را برای درک و ارتباط با مردم بهبود می بخشد.

گنجاندن این 10 نکته مبتنی بر روانشناسی در تعاملات روزانه شما به طور قابل توجهی توانایی شما در خواندن احساسات و افکار افراد را بهبود می بخشد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان