روانشناسی شخصیت / این 9 رفتار را بکنید بی برو بر گشت خجالتی هستید

خط سلامت : خجالتی بودن ارتباطات افراد را محدود می کند زیرا افراد خجالتی اعتماد به نفس کمی برای حضور در موقعیت های اجتماعی دارند.

روانشناسی شخصیت / این 9 رفتار را بکنید بی برو بر گشت خجالتی هستید

خجالتی بودن باعث می شود افراد احساس شرم در مقابل دیگران داشته باشند و نتوانند آن طور که می خواهند احساسات خود را بروز دهند.

به گزارش خط سلامت افراد خجالتی در موقعیت های اجتماعی به گونه ای خاص رفتار می کنند.

خجالتی بود در اجتماع

خجالتی بودن در اجتماع باعث می شود افراد نتوانند از خواسته ها و نیاز های خود دیگران را آگاه کنند. افراد خجالتی در موقعیت های اجتماعی ویژگی های زیر را دارند:

تفکر بیش از حد در هر تعامل

گشتن در دنیای اجتماعی می تواند مانند یک میدان مین باشد، به خصوص برای کسانی که خجالتی هستند. یکی از رفتارهای رایج این است که بیش از حد به هر تعاملی فکر کنید و با شخص جدیدی ملاقات می کنید، گفتگو می کنید و سپس بقیه روز را به تجزیه و تحلیل هر کلمه ای که می گویید، نحوه دریافت آن و احتمالاً معنای آن می گذرانید.

این تفکر بیش از حد منجر به افزایش احساس اضطراب می شود.

پرهیز از تماس چشمی

یکی از واضح‌ترین نشانه‌های خجالتی بودن، بیزاری از برقراری تماس چشمی است . این یک مکانیسم محافظتی است، راهی برای محافظت از خود در برابر قضاوت های احتمالی.

در حاشیه ماندن

افراد خجالتی اغلب با مشاهده موقعیت های اجتماعی به جای مشارکت فعال در آن ها با منزوی کردن خود و رفتن به گوشه ای احساس امنیت بیشتری می کنند. این کار منجر به تمایل به کنار ماندن از مکالمات یا فعالیت های گروهی می شود و یک رفتار محافظتی است، اما تجارب اجتماعی آن ها را محدود می کند.

ترجیح دادن ارتباط کتبی

با توجه به انتخاب بین تماس تلفنی و پیامک، افراد خجالتی هر بار ارتباط متنی را انتخاب می کنند. این کار در حالی که احساس ایمنی را ایجاد می کند، خودانگیختگی را نیز محدود می کند. اصالت خاصی در ارتباط کلامی وجود دارد که گاهی کلمات نوشته شده فاقد آن هستند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان