اضطراب پنهان را با این 6 علامت بشناسید

خط سلامت: اضطراب احساس نگرانی از موقعیت های نامعلوم است که معمولا با غم و ناراحتی ظاهر می شود. اضطراب زندگی افراد را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

 اضطراب پنهان را با این 6 علامت بشناسید

اضطراب مانعی برای پیشرفت و شادی در زندگی است. مدیریت اضطراب تاثیر مهمی در کاهش احساسات منفی ناشی از آن دارد.

به گزارش خط سلامت زبان بدن ابزار خوبی برای شناسایی اضطراب است.

اضطراب و زبان بدن

اضطراب همیشه با احساسات و رفتارهای قابل پیش بینی ظاهر نمی شود. برخی افراد با زبان بدن و حرکت های غیر ارادی اضطراب خود را نشان می دهند. در زیر برخی نشانه های زبان بدن که حاکی از اضطراب است آورده شده است:

بی قراری

شخصی که که انگار نمی تواند یک جا بنشیند و همیشه به پای خود ضربه می زند، موهای خود را می چرخانند یا انگشتان خود را روی میز می کوبد همگی نشانه ای از وجود اضطراب است.

در حالی که بی قراری برای برخی می تواند نشانه کسالت باشد، برای برخی دیگر نشانه ای آشکار از اضطراب پنهان است. حرکت مداوم به عنوان یک مکانیسم مقابله ای برای مدیریت سطوح استرس آن ها عمل می کند.

تماس چشمی کم

تماس چشمی شکل قدرتمندی از ارتباط غیرکلامی است. اما برای کسانی که با اضطراب پنهان مبارزه می کنند، حفظ تماس چشمی بسیار ناراحت کننده می باشد.

افراد مضطرب به سرعت به دور نگاه می کنند یا به طور کلی از نگاه شما اجتناب می کنند. اگر کسی آنقدر که انتظار دارید با چشمان شما رو در رو نمی شود، در نتیجه گیری عجله نکنید شاید بی ادب یا بی علاقه نباشند و فقط احساس اضطراب کنند .

عذرخواهی بیش از حد

عذرخواهی بیش از حد اغلب تواند نشانه ای ظریف از اضطراب پنهان می باشد. این ترس ناشی از ترس از اشتباه کردن یا ایجاد ناراحتی است حتی زمانی که چیزی پیش پا افتاده است.

تند صحبت کردن

افراد وقتی استرس دارند یا مضطرب هستند، سرعت گفتارشان افزایش می‌یابد. هجوم آدرنالین که با اضطراب همراه است اغلب افراد را به صحبت سریع تر از حد معمول سوق می دهد. این به این دلیل است که بدن برای پاسخ «جنگ یا گریز» آماده می شود و گفتار سریع یکی از عوارض جانبی آن است و اگر کسی سریعتر از سرعت نور صحبت می کند، می تواند نشانه ای باشد که اضطراب پنهانی را تجربه می کند.

شک مداوم به خود

آیا تا به حال با کسی برخورد کرده اید که به نظر می رسد دائماً به توانایی های خود شک دارد؟ دیدن آن بسیار دلخراش است، به خصوص وقتی می دانید که آن ها بیش از حد توانمند هستند.

آن ها هر تصمیمی را زیر سوال می برند، هر حرکتی را حدس می زنند و اغلب بیش از حد از خود انتقاد می کنند . این شک مداوم به خود نه تنها نشانه ای از عزت نفس پایین نیست، بلکه می تواند نشانه ای از اضطراب پنهان نیز باشد.

 ناخن جویدن

خوردن ناخن یک عادت آزاردهنده به نظر می رسد و نشانه‌ای از اضطراب پنهان است . این کار نوعی"انتخاب عصبی" است که باعث تسکین موقت اضطراب می شود. درک این علائم اولین گام برای ارائه حمایت و کمک به کسانی است که با اضطراب پنهان سر و کار دارند. مهربان باشید، صبور باشید و از همه مهمتر در کنار آن ها باشید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان