3 دلیل که پیشرفت نمی کنید و درجا می زنید

خط سلامت : پیشرفت در زندگی هر شخص وابسته به ویژگی های شخصیتی و اهدافی است که در نظر می گیرد اما چرا برخی افراد پیشرفت نمی کنند و درجا می زنند. این سه علت روانی سهم زیادی دارد.

3 دلیل که پیشرفت نمی کنید و درجا می زنید

پیشرفت نکردن و یا به اصطلاح در جا زدن زمانی احساس می شود که افراد احساس می کنند اهدافشان دست نیافتنی شده است و زندگی آن ها در این شرایط نیاز به تغییر دارد.

به گزارش خط سلامت اگر احساس می کنید در زندگی رو به جلو حرکت نمی کنید دلایل شخصی مهمی دارد که در این مطلب به آن پرداخته شده است.

پیشرفت و موانعی برای تغییر

پیشرفت نکردن در زندگی به افراد احساس نا امیدی و بی انگیزگی می دهد. در زیر دلایلی وجود دارد که نشان می دهد رشد شخصی شما متوقف شده است.

شک و تردید بیش از حد

یک نظرسنجی توسط PsychTests که بیش از 12000 نفر را شامل شد، نشان داد که 80 درصد از کسانی که با شک و تردید به خود دست و پنجه نرم می کنند، تمایل به تجزیه و تحلیل بیش از حد موقعیت ها دارند. 59٪ پروژه ها یا اهداف را فقط برای رها کردن آن ها در نیمه راه شروع می کنند. چنین شک و تردیدی منجر به رکود می شود و از رشد شخصی و حرفه ای جلوگیری می کند.

وقت خود را با افراد اشتباه می گذرانید

معاشرت با افراد اشتباه بیش از آنچه می دانید شما را عقب نگه می دارد . فرض کنید دوستی دارید که با وجود لذت بردن از زندگی، تمایل دارد روی نکات منفی زندگی تمرکز کند. آن ها اغلب از شغل، روابط و عدم پیشرفت خود شکایت دارند، اما هیچ حرکتی برای تغییر وضعیت خود انجام نمی دهند. هر زمان که اهداف یا دستاوردهای خود را به اشتراک می گذارید، ممکن است با شک و تردید پاسخ دهند یا حتی به طور نامحسوس شما را دلسرد کنند و جملاتی مانند "آیا مطمئن هستید که این ایده خوبی است؟" یا "به نظر کار زیاد است."

تأثیرات منفی، چه دوستان، خانواده یا همکاران به طور ناخواسته مانع تکامل می شوند و افراد را به عادات و طرز فکرهای قدیمی که دیگر به نفع آن ها نیستند وابسته نگه می دارند. این روابط محیطی ایجاد می کند که رشد را خفه می کند و به جای پیشرفت، رکود را تشویق می کند.

مراقبت از خود را نادیده می گیرید.

بی توجهی به مراقبت از خود منجر به مشکلات زیادی از جمله فرسودگی شغلی، استرس، کاهش بهره وری و حتی مشکلات جدی سلامتی می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان