در برابر مردانی که این 6 رفتار زشت را دارند اصلا عصبانی نشوید

خط سلامت: تنهایی در مردان با توجه به تحقیقات انجام شده بیشتر از پیش شیوع پیدا کرده است. انتظارات و کلیشه های اجتماعی به این معناست مردان در مقایسه با زنان کمتر در مورد احساسات خود صحبت می کنند.

در برابر مردانی که این 6 رفتار زشت را دارند اصلا عصبانی نشوید

تنهایی در مردان اغلب از طریق رفتارهای آن ها مشخص می شود. در واقع، افراد تنها اغلب از تعاملات اجتماعی کناره گیری می کنند.

به گزارش خط سلامت تنهایی مردان اغلب نشانه های ظریفی دارد.

تنهایی و نشانه های آن در مردان

تنهایی طبق تحقیقات با افسردگی مرتبط است. تنهایی باعث طرد اجتماعی نیز می شود. تشخیص تنهایی در مردان دشواراست زیرا آن ها تمایل دارند از بحث در مورد احساسات خود اجتناب کنند. اگر چند مورد از رفتارهای ظریف زیر را در یک مرد مشاهده کردید، با تنهایی دست و پنجه نرم کند:

بیش از حد کار کردن

کار بیش از حد یک نشانه کلاسیک ناراحتی و تنهایی در یک مرد است. وقتی مردها احساس تنهایی می کنند، خلأ عمیقی را در درون خود احساس می کنند.اگر نتوانند جای خالی را آنطور که می خواهند پر کنند (یعنی یک شریک زندگی یا دوست مورد اعتماد پیدا کنند)، شروع به تمرکز روی چیز دیگری برای کاهش درد تنهایی می کنند. برای بسیاری از مردان، حرفه‌شان ساده‌ترین چیزی است که می توانند در آن غرق شوند.  تفاوتی بین فعال بودن در کار و وسواس ناسالم نسبت به آن وجود دارد.

حقیقت این است که اکثر مردانی که بیش از حد کار می کنند، عزیزانی ندارند که به خانه بروند یا احساس می کنند از افراد زندگی خود جدا شده اند.

وقتی مردان به شغل خود به عنوان مکانیزم مقابله با تنهایی تکیه می کنند، این مسئله منجر به فرسودگی شغلی و انزوای بیشتر از افراد زندگی آن ها می شود.

صرف زمان زیاد برای ورزش کردن

مطمئناً بسیاری از مردان از گذراندن ساعت‌ها در باشگاه یا ورزش کردن هر روز لذت می‌برند و این ربطی به تنهایی ندارد.

اما اغلب، زمانی که مردی احساس تنهایی می کند، به دنبال راه هایی می گردد تا ذهن خود را از احساسات خود دور کند و یکی از رایج ترین راه ها رفتن به باشگاه است. او احتمالاً ادعا می کند که در تلاش است تا به اندام مناسبی برسد یا سلامتی خود را بهبود بخشد. اما با گذشت زمان، ممکن است کمی نسبت به این سرگرمی احساس وسواس پیدا کند.

کارها زمانی می توانند سالم باشند که در حد اعتدال انجام شوند.

استفاده بیش از حد از رسانه های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی یکی از فعالیت‌های امروزی است که هم برای مردان و هم برای زنان به عنوان راه فرار عمل می‌کند. رسانه های اجتماعی تا حدی نیاز ما به اتصال، پذیرش و اعتبار را برآورده می کنند. با هر لایکی که می گیریم، کمتر احساس تنهایی می کنیم و بیشتر دیده می شویم. تحقیقات از این امر حمایت می کند.

مطالعه اخیر منتشر شده در روانشناسی سلامت و پزشکی رفتاری نشان داد که شرکت کنندگانی که بیشترین زمان را در رسانه های اجتماعی سپری می کنند، بالاترین سطح تنهایی را تجربه می کنند. به همین دلیل است که مردان تنها زمان زیادی را صرف گشتن در گوشی خود می کنند.

آن ها دوستی های آنلاین ایجاد و سعی دارند خلاء ارتباط حضوری را که به دنبال آن هستند پر کنند.

تحقیقات نشان داده است، تجربیات منفی در رسانه های اجتماعی (مثل اینکه هیچکس پست های ما را دوست ندارد) احساس تنهایی را افزایش می دهد و منجر به افسردگی می شود.

 پرخوری

این یکی دیگر از مکانیسم های مقابله ای است که در مردانی که با احساسات شدیدی مانند تنهایی دست و پنجه نرم می کنند رایج است. پرخوری نشان می دهد که یک مرد از زندگی خود ناراضی است و بنابراین احساس شکست می کند.

و چون نمی‌دانند چگونه احساسات طاقت‌فرسا خود را مدیریت کنند و احساس نمی‌کنند که می‌توانند با کسی صحبت کنند، اساساً احساسات خود را می‌خورند. رفتار خود ویرانگر باعث رهایی موقت از تنهایی می شود.

سایر رفتارهای خود تخریبی در مردان عبارتند از:

مصرف مواد مخدر

قمار

ولخرجی بیش از حد

 مشکل در خوابیدن

در حالی که مردان در نادیده گرفتن احساسات خود در طول روز خوب هستند (با استفاده از مکانیسم های مقابله ای بالا)، زمانی وجود دارد که نمی توانند از خود فرار کنند و آن هم در شب است.  برخی از مطالعات تحقیقاتی ارتباط بین تنهایی و مشکلات خواب را یافته اند. به طور خاص، محققان دریافتند افرادی که تنها هستند در طول شب بیشتر از کسانی که تنها نیستند بیدار می شوند.

البته کم خوابی باعث ایجاد مشکلاتی در طول روز می شود، از جمله:

مشکل در تمرکز

احساس خستگی مداوم

حافظه ضعیف

ناتوانی در تفکر واضح

زود عصبانی شدن

کمبود خواب باعث افزایش تحریک پذیری می شود، اما پیوندهای دیگری بین تنهایی و عصبانیت وجود دارد. هنگامی که مردان برای کنار آمدن با آشفتگی درونی خود تلاش می کنند، کوتاه مزاج یا به راحتی تحریک عصبی می شوند. این کار باعث می شود که آن ها به دیگران، از جمله عزیزانشان حمله کنند.

این امر به این دلیل است که افرادی که با تنهایی سروکار دارند اغلب احساسات شدیدی را تجربه می کنند .

اگر راه سالمی برای مدیریت این احساسات نداشته باشند، به صورت نوسانات خلقی ظاهر می شوند. بنابراین، احساسات به سمت دیگران هدایت می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان