این 4 علامت نشان می دهد خیلی تنها هستید / باید دوستان جدید پیدا کنید

خط سلامت: دوستی رابطه ای بر پایه صمیمیت و همدلی است که پیچیدگی های خاص خود را دارد.

این 4 علامت نشان می دهد خیلی تنها هستید / باید دوستان جدید پیدا کنید

دوستی زمانی ارزشمند است که اهداف و ارزش های دو دست نزدیک به هم باشد تا بتوانند باعث پیشرفت یکدیگر شوند.

به گزارش خط سلامت انتخاب دوست تاثیر زیادی در زندگی افراد دارد.

دوستی و انتخاب دوست

دوستی با انتخاب دوست آغاز می شود بنابراین مهم ترین بخش رابطه دوستی این است که افراد دوستان خوبی برای خود انتخاب کنند. برخی افراد پس از مدتی به این نتیجه می رسند دوستان خوبی برای خود انتخاب نکرده اند. در زیر دلایلی آورده شده است که نشان می دهد به دوستان جدیدی نیاز دارید:

وقتی در کنار دوستان هستید شخصیت خود را تغییر می دهید

احساسی بدتر از اعمال فیلتر روی هر چیزی که می گویید وجود ندارد. وقتی با دوستانی هستید که برای شما ارزشی قائل نیستند یا در طول موجی کاملاً متفاوت از شما هستند، سعی می کنید شخصیت خود را کنترل کرده یا آن را تغییر دهید تا کمی شبیه آن ها به نظر برسید. اگر احساس می‌کنید رفتارتان با دوستان تان بیشتر یک نمایش است تا بیان واقعی شخصیت شما متاسفانه وقت انتخاب دوست جدید فرا رسیده است.

 به ندرت به آنچه می گویید گوش می دهند

برخی از افراد فقط تمایل دارند خودشان صحبت کنند و شنونده خوبی برای دوست خود نیستند و این رابطه دوستی را یک طرفه می کنند زیرا آن ها ارزشی برای حرف ها و احساسات دوست خود قائل نیستند.

مشوق تان نیستند

اگر هر زمان که دستاوردی را مطرح می کنید، ناامیدکننده ترین واکنش ها را از دوست خود می بینید وقت تجدید نظر در دوستی فرا رسیده است. دوستان واقعی تمایل دارند موفقیت های دوست خود را ببینند زیرا شادی دوست شان آن ها را نمی ترساند.

 وقتی همه چیز بر وفق مرادشان نیست ناراحت می شوند

دوستی ها عوامل مهم زیادی را شامل می شود، از تفاهم گرفته تا اعتماد و قابل اعتماد بودن. اما مهم‌ترین پایه آن توجه است.  وقتی شما و دوستان تان احترام به یکدیگر دارید، از مرزهای یکدیگر عبور نخواهید کرد یا یکدیگر را در موقعیت های ناراحت کننده قرار نمی دهید.

علاوه بر این، اگر خواسته‌های دوست‌تان با خواسته‌های شما تضاد داشته باشد، دست از این کار برنمی‌دارید در عوض، سعی می‌کنید به نوعی سازش برسید.

اگر دوست شما انعطاف پذیری لازم برای پذیرش نظرات و تصمیمات شما را نداشته باشد و هر بار که طبق خواسته شما پیش نمی رود ناراحت می شود، این آزادی در صداقت از بین می رود زیرا از مطرح کردن نگرانی های خود یا مخالفت با میل دوست خود می ترسید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان