این گیاه سمی باعث خودکشی می شود

خط سلامت: خودکشی که تا پیش از این به علت افکار سمی و افسردگی مورد توجه بود اکنون با معرفی گیاه گیمپی گیمپی ابعاد دیگری یافته است.

این گیاه سمی باعث خودکشی می شود

خودکشی یکی از دردناک ترین مرگ هایی است که افراد هر جامعه آن را تجربه می کنند اما محققان می گویند گیاهی یافته اند که عامل خودکشی است.

به گزارش خط سلامت سمی ترین گیاه جهان که می تواند باعث افکار خودکشی شود توجه مردم جهان را به خود معطوف کرده است.

گیاه گیمپی-گیمپی سوزن‌های ریز پر از سموم دارند که به افرادی که آن را لمس می‌کنند احساس می‌کنند که در آتش و برق گرفتگی هستند. گیاه گیمپی-گیمپی به درخت گزنده استرالیایی- Dendrocnide moroides - نیز معروف است

خودکشی با گیاه گیمپی-گیمپی

گیاهی که تصور می شود سمی ترین گیاه جهان است با نیش آنقدر قوی که می تواند افکار خودکشی را برانگیزد وارد انگلستان شده است.

گیاه گیمپی-گیمپی - Gympie-Gympie- دارای سوزن های ریز مانند پر از سم است که می تواند تا 10 متر بلند شود. در صورت لمس، احساس برق گرفتگی در افراد ایجاد می شود.

در برخی موارد گزارش شده، این می‌تواند برای هفته‌ها یا حتی ماه‌ها ادامه یابد و منجر به خودکشی بیماران شود زیرا نمی‌توانند با آن کنار بیایند.

این گیاه آنقدر خطرناک است که در قفس شیشه ای نگهداری می شود. 

این گیاه معمولاً زمانی گل می‌دهد و میوه‌های خود را زمانی تولید می‌کند که کمتر از سه متر قد داشته باشد و ارتفاع آن به 10 متر می‌رسد. ساقه، شاخه‌ها، دمبرگ‌ها، برگ‌ها و میوه‌ها همه پوشیده از کرک‌های نیش‌زن هستند.

موهای شکننده ریز که به نام تریکوم شناخته می‌شوند، مملو از سموم روی کل گیاه هستند و در صورت لمس تا یک سال در پوست باقی می‌مانند.

سال گذشته مردی یکی از گیاهان را در خانه پرورش داد و آن را در قفسی قرار داد که روی آن علامت "خطر" نوشته شده بود.

دانیل املین جونز، 49 ساله، گیاه گیمپی-گیمپی را در خانه پرورش داد زیرا می خواست با پرورش فلور منحصر به فرد، علاقه خود را به گیاهان افزایش دهد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است.

 

 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان