بین ماندن بخاطر بچه ها یا رفتن برای خوشبختی ام گیر کرده ام ؟ بمانم یا بروم؟

خط سلامت: خوشبختی در زندگی مادران گاهی معنایی دیگر پیدا می کند. آن ها احساس می کنند دیگر فکر خوشبختی خود نیستند و تمام دنیای شان فرزندان شان شده اند.

بین ماندن بخاطر بچه ها یا رفتن برای خوشبختی ام گیر کرده ام ؟ بمانم یا بروم؟

خوشبختی یک احساس ناشی از رضایت و شادی درونی است. مادران فداکاری های زیادی برای همسر و فرزندان خود می کنند که گاهی همین فداکاری ها مانع ارزش گذاری برای خود می شود.

به گزارش خط سلامت مادرانی که احساس خوشبختی نمی کنند عواطف و رفتارهای مختلفی را نشان می دهند.

خوشبختی در مادران

خوشبختی احساسی است که در لا به لای مسئولیت های مادرانه گم می شود. مادران اغلب به دلیل کارهای زیادی که در طول روز مشغول آن ها هستند کمتر زمان خودمراقبتی و رسیدن به خواسته های خود را دارند و دائما بین احساسات دوست داشتن، فداکاری، نا امیدی، نا رضایتی در تلاطم هستند.  مادرانی که احساس خوشبختی نمی کنند با مسائل زیر درگیر هستند:

احساس گناه بیشتر خواستن

مادران با خود فکر می کنند اگر برای خود وقت بگذارند خودخواه هستند و درگیر احساس گناه می شوند. اما بهتر است احساسات خود را بپذیرند و به خود توجه بیشتری کنند زیرا مادر شاد کودک شاد پرورش می دهد.

تاثیر روی بچه ها

کودکان فوق‌العاده ادراکی هستند و می‌توانند احساسات را درک کنند. تحقیقات نشان می دهد کودکان، حتی در سن شش ماهگی، می توانند احساس کنند که والدین خود ناراضی هستند و این  مسئله بر رشد عاطفی و رفتار آن ها تأثیر می گذارد.

جستجوی خوشبختی به معنای کنار گذاشتن مسئولیت نیست. جستجوی خوشبختی به این معنا نیست که مسئولیت های خود را به عنوان والدین کنار می گذارید یا اینکه فرزندان خود را کمتر دوست دارید. تلاش شما برای خوشبختی فردی یادآور این است که شما انسان هستید، با طوفان احساسات و نیازهای خود.

مقابله با ترس و عدم اطمینان

ترس یک واکنش طبیعی به تغییر است. تغییر مانند قدم گذاشتن در ناشناخته است، اما کاتالیزوری برای رشد و فرصت‌های تازه است. از تغییر خود در جهت احساس رضایت و شادی نترسید و اقداماتی عملی برای حال خوب خود استفاده کنید.

ارتباط کلیدی است

با گفت و گوهای صریح با فرزندان خود، متناسب با درک آن ها شروع کنید. بی چون و چرا به فرزندان اطمینان دهید که بدون توجه به شرایط، عشق شما به آن ها ثابت می ماند.

مراجعه به روانشناس

یک مشاور یا درمانگر می تواند ابزارها و استراتژی های مفیدی را برای پیمایش در این مسیر تغییر دشوار ارائه دهد. آن ها همچنین می توانند دیدگاهی عینی ارائه دهند، که در چنین موقعیت های احساسی بسیار مفید باشد.

به یاد داشته باشید، شادی شما مهم است و اشکالی ندارد که آن را در اولویت قرار دهید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان