5 گام که صبح را برایتان شادی بخش می کند

خط سلامت: عادت های صبحگاهی کارهایی برای شروع روز هستند که افراد را برای کارهای روزانه خود آماده می کند.

5 گام که صبح را برایتان شادی بخش می کند

عادت های صبحگاهی این قدرت را دارند که روز افراد را بسازند یا خراب کنند.

به گزارش خط سلامت راهنمایی های برای شروع ایجاد عادت های صبحگاهی مفید وجود دارد.

عادت های صبحگاهی

عادت های صبحگاهی اگر ساخته یافته و منظم باشند باعث می شوند افراد با برنامه ریزی دقیق به سراغ شروع روز کاری خود بروند. برای اینکه بتوانید عادت های صبحگاهی برای خود تنظیم کنید روش های زیر سودمند هستند:

با دلیل شروع کنید

اول از همه، باید بدانید که چرا این سفر را برای ایجاد یک روال صبحگاهی آغاز می کنید. این کار نباید صرفا برای الگو برداری شما از افراد موفق باشد بلکه باید عادت های صبحگاهی بر طبق نیاز و خواسته های شما چیده شود.

هر فردی متفاوت است. همه افراد اهداف، سطوح انرژی و مسئولیت های متفاوتی دارند. بنابراین، ساختن روتینی که متناسب با سبک زندگی و آرزوهای منحصر به فرد شما باشد، ضروری است.

 شروع با کارهای ساده

برای ایجاد عادت های صبحگاهی نیاز به انجام کارهای سخت نیست. از کارهای ساده شروع کنید و روی چیزهایی تمرکز کنید که واقعا برای شما مهم هستند. همیشه می‌توانید در حین حرکت، موارد بیشتری را نیز اضافه کنید.

فعالیت بدنی

فعالیت بدنی فقط برای علاقه مندان به تناسب اندام مناسب نیست. حتی یک حرکت کوچک در صبح تأثیر عمیقی بر روز شما دارد. هنگامی که ورزش می کنید، بدن شما مواد شیمیایی مانند اندورفین و سروتونین ترشح می کند که باعث افزایش خلق و خو و سطح انرژی شما می شود. به علاوه ورزش به پاکسازی ذهن و بهبود تمرکز کمک می کند.

هیدراتاسیون

پس از یک خواب طولانی شبانه، بدن شما به طور طبیعی دچار کم آبی می شود. آبرسانی مجدد در اول صبح برای شروع متابولیسم و ​​کمک به عملکرد مطلوب بدن در طول روز بسیار مهم است.شروع روز با یک لیوان آب برای سلامتی و سطح انرژی شما معجزه می کند.

آب به دفع سموم کمک می کند و سیستم گوارش را به حرکت در می آورد. به علاوه، کم آبی بدن اغلب با گرسنگی اشتباه گرفته می شود، بنابراین هیدراته ماندن به جلوگیری از پرخوری  نیز کمک می کند.

تمرین ذهن آگاهی

تمرین تمرکز حواس لزوماً به این معنا نیست که باید مدیتیشن کنید (اگرچه بسیار مفیداست). اما ذهن آگاهی  به سادگی صرف چند دقیقه برای چشیدن قهوه صبح خود، تماشای آرام طلوع خورشید، یا یادداشت برخی از چیزهایی که برای آن ها سپاسگزار هستید شروع می شود.

ذهن آگاهی و تمرین تمرکزاسترس را کاهش می دهد و خلق و خو و بهزیستی ذهنی شما را بهبود می بخشد.

ثبات، کلید شکل‌گیری عادات جدید و بهره‌مندی از مزایای روتین صبحگاهی شماست. ممکن است زمان ببرد، اما با صبر و پشتکار، برنامه صبحگاهی شما بخشی جدایی ناپذیر از زندگی می شود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان