این افراد 3 برابر بیشتر آلزایمر می گیرند

خط سلامت: بی تحرکی و تنبلی به دلیل زندگی ماشینی امروز و کارهای پشت میز نشینی افزایش یافته است و به عنوان زنگ خطری برای سلامتی است.

این افراد 3 برابر بیشتر آلزایمر می گیرند

بی تحرکی مضرات زیادی برای سلامت جسمی و روانی افراد به همراه دارد. سبک زندگی ناسالم باعث بی تحرکی می شود.

به گزارش خط سلامت بی تحرکی با زوال عقل یا آلزایمر مرتبط است.

بی تحرکی ، زنگ خطر سلامتی

بی تحرکی طولانی مدت بر سلامت شناختی تاثیر منفی می گذارد. بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، بیش از 60 درصد از بزرگسالان ایالات متحده مقدار توصیه شده فعالیت بدنی مورد نیاز برای سلامتی مطلوب را دریافت نمی کنند - و تقریباً 25 درصد از بزرگسالان ایالات متحده بی تحرک هستند، به این معنی که هیچ فعالیتی ندارند.

بی تحرکی، نشستن یا خوابیدن به مدت طولانی و فعالیت بدنی ناکافی روزانه با پیامدهای بد سلامتی مختلف ، از جمله افزایش خطر مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی، دیابت، فشار خون بالا و سرطان روده بزرگ مرتبط است. همچنین احتمال ابتلا به اختلالات خلقی و سلامت روان مانند اضطراب و افسردگی و همچنین تداوم دردها، دردها و آسیب‌های ناشی از سلامت ضعیف عضلات، مفاصل و استخوان را افزایش می‌دهد.

بی تحرکی و زوال عقل

مطالعه نشان می دهد که رفتار بی تحرک یک عامل خطر بالقوه برای زوال عقل است. یک مطالعه در سال 2023 منتشر شد ، ارتباط بالقوه دیگری بین بیش از حد بی تحرکی و سلامتی را نشان می دهد  و این ارتباط با سلامت مغز با افزایش سن دارد. با نگاهی به داده‌های گذشته از نزدیک به 50000 شرکت‌کننده در Biobank بریتانیا که 60 سال و بیشتر بودند، محققان دریافتند که در میان افراد مسنی که بی تحرکی بیشتر داشتند  با بروز بیشتر زوال عقل مرتبط است. 

شرکت‌کنندگانی که در ابتدا زوال عقل نداشتند، شتاب‌سنج‌ها (دستگاه‌هایی که حرکات را کنترل می‌کنند) روی مچ دست خود می‌گذاشتند تا رفتار بی‌تحرک (یا سطح فعالیت کلی) را ارزیابی کنند. پس از یک دوره پیگیری 6 ساله، 414 نفر از آنها مبتلا به زوال عقل تشخیص داده شدند.

محققان خاطرنشان کردند که افراد اگر در مجموع 10 ساعت از روز خود را بدون تحرک سپری کنند، هر چه کل زمان صرف شده در رفتارهای کم تحرک بیشتر باشد، خطر ابتلا به زوال عقل بیشتر می شود. بنابراین، احتمال ابتلا به زوال عقل در افرادی که 15 ساعت از روز را به صورت غیر فعال سپری می کردند در مقایسه با شرکت کنندگان فعال تر، سه برابر بیشتر بود. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان