5 عادت که باعث کاهش استرس می شود

خط سلامت: استرس و تولید بیش از حد کورتیزول(هورمون استرس) با سایر فرآیندهای هورمونی در بدن مانند متابولیسم، ایمنی و سیستم تولید مثل تداخل دارد و در نهایت منجر به عواقب جدی تری برای سلامتی می شود.

5 عادت که باعث کاهش استرس می شود

استرس در واکنش به موقعیت های خطر در افراد ایجاد می شود و سلامت روان افراد را در هم می ریزد.

به گزارش خط سلامت استرس را می توان با تکنیک هایی مدیریت کرد.

استرس و تکنیک های کنترلی

استرس عملکرد صحیح بدن را مختل می کند. در اینجا برخی از عوامل سبک زندگی وجود دارد که به شما کمک می کند سطح هورمون استرس را به حالت عادی برسانید.

خواب کافی

خواب کافی برای سلامت کلی، از جمله تنظیم مناسب کورتیزول، حیاتی است. محرومیت از خواب پیامدهای سلامتی کوتاه مدت و بلندمدت دارد، از جمله توانایی در مدیریت و تنظیم استرس. تحقیقات نشان داده است کمبود خواب با افزایش فعال شدن محور هیپوتالاموس-هیپوفیز-آدرنال (HPA) ، سیستم اصلی پاسخ به استرس ، مرتبط است .

ورزش منظم

ورزش منظم یک کاهش دهنده استرس قوی است. بیشتر روزها 30 دقیقه فعالیت با شدت متوسط ​​را هدف قرار دهید ، خواه پیاده روی سریع، یوگا یا رقصیدن در آشپزخانه باشد. ورزش به دفع استرس و افزایش کیفیت خواب شما کمک می کند و همچنین باعث ترشح مواد شیمیایی احساس خوب مانند سروتونین و اندورفین می شود .

تکنیک های آرامش

تکنیک‌های مدیریت استرس  مانند تمرین‌های تنفس عمیق یا آرام‌سازی پیشرونده عضلانی برای کاهش قابل‌توجه سطح کورتیزول و افزایش سلامت کلی کمک کننده هستند.  تنفس عمیق ، مدیتیشن، یوگا و تای چی همگی تمریناتی هستند که با خارج کردن شما از حالت جنگ یا گریز استرس را به سمت آرامش سوق می دهند.

شناخت عوامل استرس زا

مشخص کنید که چه چیزی شما را تحت فشار قرار می دهد، خواه جسمی باشد یا روانی. عوامل استرس زا کوتاه مدت است. در موارد خطرات محیطی مثل رد شدن از خیابان سطح کورتیزول همراه با تمام تغییرات دیگری که در بدن  برای آماده شدن برای شرایط اضطراری رخ داده است  به سطح اولیه باز خواهد گشت.

سرگرمی را پیدا کنید که شما را خوشحال کند

شما همیشه روی عوامل استرس زا در زندگی کنترل نخواهید داشت، اما درگیر شدن منظم در سرگرمی های لذت بخش که شما را آرام می کند ، به شیوه ای سالم حواس شما را پرت می کند و خلق و خوی شما را بالا می برد و به تنظیم واکنش ها و مقابله با استرس کمک می کند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

آخرین اخبار
خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
اتاق درمان