عشق و نیاز جنسی چه تفاوتی دارند؟ / چگونه بفهمیم عاشق یا گرفتار نیاز جنسی شده ایم

خط سلامت: عشق احساس عمیق و شدید دوست داشتن است. عشق در رابطه زن و شوهر تاثیر گذار است اما اغلب افراد آن را با نیاز جنسی اشتباه می گیرند.

عشق و نیاز جنسی چه تفاوتی دارند؟ / چگونه بفهمیم عاشق یا گرفتار نیاز جنسی شده ایم

عشق داشتن به یک شخص تعهد و مسئولیت پذیری ایجاد می کند و باعث می شود افراد در کنار یکدیگر وفادار بمانند.

به گزارش خط سلامت عشق با نیاز جنسی دو مقوله جدا هستند که در شرایطی اشتباه گرفته می شوند.

عشق و فواید آن در رابطه

عشق احساس مراقبت و حمایت ایجاد می کند. عشق به ویژه هنگامی اهمیت می یابد که غمگین هستیم یا ترسیده باشیم و یا به حمایت نیاز داریم.

عشق و صداقت

عشق صداقت به همراه دارد. وقتی در روابط خود احساس امنیت می کنیم که می دانیم کسی ما را دوست دارد و برای ما وجود دارند. بنابراین رفتار اصیل تری داریم به عبارت دیگر احساس داشتن عشق در یک رابطه اصالت رابطه را افزایش می دهد ولی نیاز جنسی به تنهایی بعید است که این درجه  از اصالت را همراه داشته باشد.

عشق و رفاه روانی

عشق اثرات رابطه جنسی را تغییر می دهد. رابطه جنسی بهزیستی را تقویت می کند. تحقیقات نشان می دهد ارتباط بین فراوانی برقراری رابطه جنسی و معیارهای مهم رفاه به عنوان مثال رضایت از زندگی، احساسات، خلق و خو مثبت تا حدی به محبت بستگی دارد.عاطفه، احساسی مثبت و غیرمستقیمی است که شامل مراقبت و نگرانی است.

قدرت عشق

عشق یک نیروی قدرتمند و سر سخت است. دانشمندان قدرت عشق رمانتیک را در سیستم دوپامین که یک سیستم پاداش در مغز است یافته اند. تجربه عشق در سطح بیولوژیکی بسیار راضی کننده است.

عشق و جذابیت

یکی از چالش های تشخیص عشق از جذابیت جنسی این است که گاهی اوقات، علاقه جنسی نقطه شروع عشق است. در واقع، جذابیت جنسی می تواند افراد را برای ایده آغاز یک رابطه عاشقانه آماده کند. چالش این است که آیا پویایی شما و رابطه تان با جذابیت جنسی و برقراری رابطه جنسی خاتمه می یابد، یا هر دو باور دارید که اهداف مشابهی دارید و می خواهید زندگی خود را با هم ادغام کنید. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان