اگر فکر می کنید زیبا نیستید به این نسخه علمی توجه کنید

خط سلامت: رسانه های اجتماعی امروزه مهم ترین منابع اطلاعاتی هستند که افراد برای هر مسئله ای به آن رجوع می کنند.

اگر فکر می کنید زیبا نیستید به این نسخه علمی توجه کنید

رسانه های اجتماعی تاثیر زیادی بر ذهن مخاطبان می گذارد و مردم هر روز ساعت های زیادی را در حال چرخیدن در رسانه های اجتماعی هستند.

به گزارش خط سلامت رسانه های اجتماعی با مشکلات سلامت روان مرتبط هستند.

رسانه های اجتماعی و تصویر بدنی 

رسانه های اجتماعی افراد را با انواع خبرها و چالش ها رو به رو می کند. بسیاری از تحقیقات روان‌شناختی در مورد رسانه‌های اجتماعی نشان داده است، تصویر بدن و سلامت روان همبستگی دارند..

محققان برای درک بهتر تأثیرات کاهش استفاده از رسانه های اجتماعی بر تصویر بدن، قبلاً یک مطالعه روی 38 دانشجو با سطوح بالای اضطراب و افسردگی انجام دادند. از برخی از شرکت‌کنندگان خواسته شد که استفاده از رسانه‌های اجتماعی را به ۶۰ دقیقه در روز محدود کنند، در حالی که برخی دیگر اجازه دسترسی نامحدود داشتند.

در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که دسترسی نامحدود داشتند، شرکت‌کنندگانی که استفاده از رسانه‌های اجتماعی را محدود کردند، بعد از سه هفته بهبودهایی را در تصویر بدن یعنی نحوه برداشت فرد از ظاهر کلی خود، نشان دادند.

این مطالعه نشان داد: کاهش استفاده از رسانه‌های اجتماعی باعث می شود تصویر بدن نوجوانان مضطرب که پیش از آزمایش از رسانه‌های اجتماعی زیاد استفاده می کردند؛ بهبود قابل توجهی داشته باشد برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان