این 6 نشانه را دیدید سر و کارتان با یک دوست قلابی افتاده است

خط سلامت: دوستی رابطه ای بر پایه محبت ،احترام و صمیمیت است.

این 6 نشانه را دیدید سر و کارتان با یک دوست قلابی افتاده است

دوستی باعث می شود افراد کنار یکدیگر احساس راحتی کنند و بتوانند مسائل خود را به دور از قضاوت با یکدیگر مطرح کنند. 

به گزارش خط سلامت در رابطه دوستی باید حریم شخصی حفظ شود.

دوستی و حریم شخصی

دوستی زمانی ارزشمند است که افراد به حد و مرز های یکدیگر احترام بگذارند. اگر دوست خود در روابط دوستی ویژگی های زیر را دارد نشان دهنده آن است که به حد و مرز شما احترام نمی گذارد:

 به فضای شخصی شما احترام نمی گذارند

نزدیکی بیش از حد به معنای رعایت نکردن حریم شخصی می باشد. همه به فضایی برای نفس کشیدن نیاز دارند، و اگر دوست شما این را درک نمی کند، نشانه واضحی است که آن ها در حال عبور از مرزهای شما هستند.

به "نه" شما گوش نمی دهند

دوستتان شما را به سمت چیزهایی سوق می دهد که با آن ها راحت نیستید، حتی زمانی که به وضوح "نه" گفته اید. اگر متوجه شدید که دوستتان دائماً شما را تحت فشار قرار می دهد تا کارهایی را برخلاف میلتان انجام دهید، این یک پرچم قرمز مسلم است. به یاد داشته باشید، "نه" به معنای "نه" است و یک دوست واقعی باید به آن احترام بگذارد.

اطلاعات شخصی را بیش از حد به اشتراک می گذارند

تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که دوستی بدون رضایت شما اطلاعات زیادی درباره شما به اشتراک بگذارد ؟ به خاطر داشته باشید که دوستان باید به حریم خصوصی شما و اعتمادی که به آن ها دارید احترام بگذارند.

به وقت شما احترام نمی گذارند

عدم احترام به زمان خود نشانه کلاسیک یک ناقض مرز است. تصور کنید وقتی دوستتان مرتباً برنامه شما را نادیده می گیرد چقدر زمان تلف می شود.  

 احساسات شما را کوچک می کنند

آیا دوست شما احساسات شما را از بین می برد یا چیزهایی را که برای شما مهم هستند، نادیده می گیرد؟ اگر چنین است، این یک پرچم قرمز بزرگ است. همه ما وقتی در مورد ترس ها یا نگرانی های خود صحبت می کنیم، لحظات آسیب پذیری داریم. به اشتراک گذاشتن احساسات درونی مان شجاعت می خواهد و وقتی این کار را انجام می دهیم، به درک و همدلی امیدواریم.

وقتی یک دوست این احساسات را به حداقل می رساند یا آن ها را به شوخی تبدیل می کند، نه تنها آسیب زا نیست بلکه نقض آشکار مرزهای عاطفی است. یک دوست واقعی همیشه باید به احساسات شما احترام بگذارد ، حتی اگر آنها را کاملاً درک نکرده باشد.

مدام انتقاد می کنند

انتقاد سازنده یک چیز است، اما بازخورد منفی مداوم واقعاً می تواند عزت نفس شما را از بین ببرد. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان