یک شیوه ساده برای جلوگیری از آلزایمر/ این یافته علمی متحیرتان می کند

خط سلامت: ورزش اساس سبک زندگی سالم است. ورزش یا فعالیت های بدنی زمانی موثر است که مداوم و روزانه باشد.

یک شیوه ساده برای جلوگیری از آلزایمر/ این یافته علمی متحیرتان می کند

ورزش باعث آرامش روح افراد و دوری از استرس و اضطراب می شود. ورزش علاوه بر بهبود عملکرد کلی بدن بر مغز نیز تاثیرات به سزایی دارد. 

به گزارش خط سلامت ورزش با آلزایمر و زوال شناختی مغز مرتبط است.

ورزش و زوال شناختی

ورزش بدنی با کاهش خطر زوال شناختی مرتبط است. تحقیقات نشان می دهد که فعالیت بدنی نتایج شناختی را بهبود می بخشد و خطر زوال عقل را کاهش می دهد، اما شواهد متناقض هستند. در مطالعه‌ای که اخیراً در JAMA Network Open در آمریکا منتشر شده است، محققان ارتباط بین ورزش بدنی و زوال شناختی را بررسی کردند، شناخت دامنه خاص و جهانی را بررسی کردند و ارتباط دوز-پاسخ و تعدیل‌کننده‌های بالقوه را بررسی کردند.

محققان ارتباط بین ورزش و زوال شناختی را مورد بررسی قرار دادند و تأثیر عواملی مانند مدت زمان پیگیری، سن پایه، میزان ورزش و کیفیت مطالعات وارد شده بر این ارتباط را ارزیابی کردند. این تیم شامل مطالعه‌های همگروهی آینده‌نگر یا مورد شاهدی، از جمله افراد بالای 20 سال، مدت‌های پیگیری یک ساله یا بیشتر، و تخمین‌هایی از ارتباط بین تمرین بدنی و شناخت برای متاآنالیز بود. مطالعات وارد شده، معیارهای پیامد شناختی تایید شده را در سنین بالاتر گزارش کردند (میانگین و حداکثر سن به ترتیب 55 و 65 سال).

به طور کلی، یافته‌های مطالعه یک ارتباط ضعیف اما مثبت بین ورزش بدنی و زوال شناختی را نشان داد که صرف‌نظر از سطح شناخت یا سن همگروهی ادامه داشت و برای سلامت جمعیت برای به تعویق انداختن بیماری‌های چندعاملی که باعث زوال عقل می‌شوند، حیاتی است. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان