روانشناسی شخصیت / این 4 عبارت را شنیدید با یک درونگرا روبرو هستید

خط سلامت: درونگراها افرادی هستند که احساسات خود را کمتر بروز می دهند، این نشانه ای برای تنهایی و منزوی بودن آن ها نیست بلکه آن ها عاشق ارتباطات عمیق و معنا دار هستند.

روانشناسی شخصیت / این 4 عبارت را شنیدید با یک درونگرا روبرو هستید

درونگراها در موقعیت های اجتماعی نحوه ارتباط متفاوت تری دارند. مردم اغلب تصور می کنند درونگراها ساکت و خجالتی هستند.

به گزارش خط سلامت عباراتی وجود دارد که افراد درونگرا در ارتباطات بیشتر از آن ها استفاده می کنند.

درونگراها و نشانه های ارتباطی

درونگراها صحبت ها و نظرات خود را گاهی با رفتار خود نشان می دهند نه کلام خود. تشخیص افراد درونگرا آسانتر از آن چیزی است که فکر می کنید. عبارات زیر توسط افراد درونگرا بیشتر استفاده می شود:

 "مدتی برای خودم نیاز دارم"

آیا تا به حال احساس کردید که پس از مدتی که در کنار مردم هستید، به مدتی برای شارژ مجدد  نیاز دارید ؟حقیقت این است که همه در نهایت از معاشرت خسته می شوند، اما درونگراها سریعتر از دیگران احساس تخلیه ذهنی می کنند. و هنگامی که آن ها به اندازه کافی از محیط شلوغ و ارتباطات سیر شوند، ممکن است بگویند "من فقط به مدتی برای خودم نیاز دارم".

کارشناسان دلیل آن را فهمیده اند. دلیل ساده‌ای که درونگراها سریع‌تر از تعاملات اجتماعی خسته می‌شوند این است که سیستم پاداش دوپامین کمتری دارند.

به طور خلاصه: "برونگراها با امکان پاداش بیشتر از درونگراها انرژی می گیرند و هیجان زده می شوند" . درونگراها همچنین سطوح بالایی از تحریک را تخلیه می کنند، به همین دلیل است که در مجالس بزرگ و پر سر و صدا دوام زیادی ندارند.  اینطور نیست که افراد درونگرا از بودن در کنار مردم خوششان نمی آید، آن ها دوست دارند، فقط به اندازه دوستان برونگراشان از مغز پاداش دریافت نمی کنند.

در عوض از تنهایی انرژی می گیرند. و هنگامی که ذخایر انرژی آن ها کم است، باید به خانه بروند تا باتری های اجتماعی خود را دوباره شارژ کنند، بنابراین منطقی است که این عبارت در بین درونگراها محبوبیت قطعی داشته باشد.

 "اجازه دهید در مورد آن فکر کنم "

عبارت دیگری که فقط یک درونگرا می گوید این است: «اجازه بده در مورد آن فکر کنم و به تو برگردم». آخرین کاری که یک درونگرا می‌خواهد انجام دهد این است که با صدای بلند فکر کند و مانند بسیاری از افراد اطرافش اظهار نظر کند.

آن ها ترجیح می دهند کمی زمان برای پردازش اطلاعات داشته باشند، به تنهایی روی آن فکر کنند، و سپس برای به اشتراک گذاشتن افکار کاملاً شکل گرفته خود برگردند. درون‌گراها اغلب ترجیح می‌دهند قبل از شروع به صحبت کردن، چیزی را به طور کامل در ذهن خود حل کنند.

درخواست زمان برای فکر کردن در مورد چیزی و بازگشت با یک نظر ، یک رفتار کلاسیک درونگرا است که به همه یادآوری می کند که ترجیح می دهند قبل از صحبت فکر کنند .

 "گفتگوی عمیق را ترجیح می دهم"

درونگراها ترجیح می دهند در اعماق شیرجه بزنند و عشق به مکالمه عمیق و معنادار دارند.  مردم تمایل دارند این کلیشه را باور کنند که درونگراها خجالتی و ضد اجتماعی هستند.

 "دوست دارم اول گوش کنم، بعد صحبت کنم"

اگر با کسی ملاقات کردید که می‌گوید ترجیح می‌دهد «اول گوش کند، سپس صحبت کند»، تقریباً فوراً می‌توانید بگویید که او تمایلات درون‌گرا دارد.  برونگراها این توانایی دیوانه وار فکر کردن و صحبت کردن همزمان را دارند، اما درونگراها نه. آنها ترجیح می دهند ابتدا گوش دهند تا هر جنبه ای را که می توانند به طور کامل درک کنند. به همین دلیل است که درونگراها اغلب به خاطر شنوندگان فوق العاده بودن مورد تحسین قرار می گیرند. برای ورود به صفحه اینستاگرام کلیک کنید. 

تمام مطالب سایت اختصاصی و توسط تحریریه خط سلامت تولید شده است، استفاده با ذکر منبع و لینک دهی بلامانع است. 

ارسال نظر

خط سلامت
فیلم ها
  • خط سلامت: عشق و حسادت با هم مرتبط هستند زیرا یک هورمون مشترک در این دو احساس نقش دارد. عشق احساسی است که به هورمون…

گزارش ویژه
پادکست
  • 00:00
    00:00
اتاق درمان